6 نکته برای خوابی سالم و راحت | چگونه خواب عمیق داشته باشیم

شاید برای خیلی از شما ها این اتفاق افتاده باشد که نتوانید راحت بخوابید و یا در خواب شبانه تان دچار مشکل شده باشید به همين سبب ما در این مقاله نکاتی را برای خواب بهتر به شما آموزش خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

خواب خود را دقیق تنظیم کنید

ما همانطور که به بهداشت و زیبایی مان توجه داریم باید به موضوع خوابمان هم دقت کنیم و آن را طبق برنامه ریزی انجام دهیم. شما باید سعی کنید ساعت مشخصی را برای خواب شبانه در نظر بگیرید و طبق آن به رختخوابتان بروید و ساعت مشخصی را برای بیدار شدن تنظیم کنید. بهتر است اگر عادت خواب بعدازظهر دارید آن را کنار بگذارید تا شب راحتر بخوابید.

اطمینان از خستگی

زمان خواب باید به این موضوع توجه کنید که تمام بدنتان خسته است و نیاز شدیدی به استراحت دارید به همین منظور زمان رفتن به تختخواب باید کاملا خسته باشید تا راحتر بخوابید.

کافئین کمتری مصرف کنید

خیلی از افراد علاقه شدیدی به خوردن قهوه و چایی دارند به علت آنکه این نوشیدنی ها دارای کافئین بالایی هستند باید سعی کنید چندساعت قبل از خواب این نوشیدنی ها را مصرف نکنید تا خواب بهتری را تجربه کنید.

ورزش کردن مداوم

بهتر است در طول روز 30 دقیقه را به ورزش اختصاص دهید به علت آنکه ورزش کمک شایانی به تنظیم شدن خواب شما دارد.

نور و صدا را کم کنید

بهتر است زمان خواب محل خوابتان را عاری از هرگونه صدا کنید و نورهای موجود در آنجا را به حداقل برسانید. ممکن است شما به حالت خواب بروید و با کوچک ترین صدا خواب شما دچار مشکل شود و دوباره سرحال شوید.

تشک مناسب بخرید

یکی از عواملی که باید به آن دقت کنید انتخاب تشک مناسب است. شما ممکن است از تشکی استفاده کنید که سالیان سال است بر روی آن می خوابید و آن تشک دچار گودی و خراب شدن باشد به همین سبب شما نتوانید به راحتی بر روی آن استراحت کنید. بهتر است برای داشتن خوابی راحت و بی دغدغه تشک خود را تعویض کنید تا خوابی آسوده داشته باشید.

رضوانه نومیری
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.