5 غذای کمکی که به وزن سالم کودک شما کمک می کند

آیا کودک شما خیلی لاغر است؟ احساس می کنید به اندازه کافی وزن اضافه نمی کنید؟ سپس احتمالاً به این فکر می کنید که چه چیزی می توانید آن را تغذیه کنید تا قوی تر شود و بهتر رشد کند. خوشبختانه، چندین غذای پرانرژی وجود دارد که می تواند به وزن کودک شما به روشی سالم کمک کند – اگر واقعاً لازم باشد.


آیا اصلاً کودک شما خیلی لاغر است؟

 اگر نگران این هستید که فرزندتان به اندازه کافی وزن اضافه نمی کند، قبل از تغییر رژیم غذایی خود حتما با پزشک اطفال خود صحبت کنید. همه نوزادان بازوها و پاهای چاق ندارند، اما همچنان می توانند وزن طبیعی داشته باشند. اجازه ندهید تحت تأثیر تبلیغات قرار بگیرید، معمولاً از نوزادانی استفاده می شود که تمایل دارند بیش از حد چاق باشند. رول روی مچ دست و ران آنها را زیباتر نشان می دهد و فروش بهتری را تضمین می کند. اگر به دفترچه U زرد کودک خود نگاه کنید، به اصطلاح منحنی های صدک را در پشت پیدا خواهید کرد. قد و وزن فرزندان در آنجا درج می شود. همچنین می‌توانید در آنجا یک آزادی عمل ببینید که در آن این مقادیر مجاز هستند. وزن پسران 6 ماهه بین 6.2 تا 9.5 کیلوگرم کاملاً طبیعی است. وزن دختران هم سن معمولا بین 5.8 تا 8.7 کیلوگرم است.


عوامل موثر بر وزن نوزاد اتفاقاً وزن و جثه فرزندان شما به ساختار بدنی شما و همسرتان نیز بستگی دارد. قومیت بر وزن تأثیر می گذارد، مانند جنسیت و عوامل مختلف بارداری. به عنوان مثال، دختران، کودکان آسیایی و نوزادان اول معمولا سبک تر هستند معرفی غذای کمکی با افزایش اندک؟ فقط به دلیل اینکه احساس می کنید کودکتان خیلی لاغر است، نباید خودتان را مجبور کنید که تغذیه کمکی را شروع کنید. فقط در صورتی باید غذای اضافی برای شیردهی یا شیر خشک یا شیر بعدی معرفی کنید که کودک به آن علاقه آشکار نشان دهد. بسته به کودک، این می تواند بین ماه پنجم تا هفتم باشد. در چند هفته اول پس از شروع تغذیه تکمیلی، کاملا طبیعی و صحیح است که کودک شما هنوز بیشتر انرژی خود را از شیر خود دریافت می کند – زیرا پوره سبزیجات یا میوه حاوی کالری کمتری نسبت به شیر پرچرب مادر یا شیر بطری است. اگر خیلی زود شیردهی را قطع نکنید، کودک شما می تواند به بهترین وجه به روشی سالم وزن اضافه کند.

7 غذای سالم که باعث می شود کودک شما به طور سالم وزن اضافه کند

1. آووکادو: عجیب و غریب با چربی سالم

آووکادو یک غذای فوق العاده واقعی است. اسیدهای چرب غیراشباع که به تعداد زیاد در میوه وجود دارد، انرژی کافی برای کودک شما فراهم می کند. به علاوه، توت (بله، آووکادو توت است!) سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است. بسیاری از نوزادان طعم ملایم آووکادو را دوست دارند. می توانید آنها را به طرز عالی پوره کنید، اما همچنین می توانید آنها را به عنوان غذای انگشتی به عنوان بخشی از شیر گرفتن توسط کودک سرو کنید.

2. موز: انرژی خالص

تقریباً همه نوزادان طعم شیرین موز را دوست دارند. همچنین عملی است که بچه های کوچک بتوانند میوه را خودشان نگه دارند و آن را بجوند. بنابراین موز برای افزایش وزن در نوزادان مفید است. یک موز بزرگ بین 150 تا 200 کالری دارد که برای میوه نسبتاً زیاد است.

یک نوزاد چهار تا دوازده ماهه به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، کالری مورد نیاز 92 کیلوکالری دارد. بنابراین یک نوزاد با وزن هفت کیلوگرم در روز به حدود 644 کیلو کالری نیاز دارد. همانطور که می بینید، با تغذیه یک موز می توانید مقدار زیادی از کالری لازم را پوشش دهید.


 3 کره آجیل: فرنی را ارتقا می دهد

آجیل سرشار از چربی های سالم است. اگر تصمیم دارید به کودک خود آجیل بدهید، فقط به شکل کره آجیل یا پوره آجیل، در غیر این صورت خطر خفگی وجود دارد. انواعی که به خوبی تحمل می شوند بادام و بادام هندی هستند. ابتدا فقط مقدار کمی کره بادام یا بادام هندی را در فرنی مخلوط کنید.


کره بادام زمینی برای نوزادان – بله یا خیر؟ بادام زمینی مشکوک به ایجاد آلرژی است. واکنش کودک خود را به آن تست کنید، به خصوص اگر در خانواده شما عدم تحمل آجیل وجود دارد.

با این حال، یک مطالعه در بریتانیا اجازه می دهد تا به این نتیجه برسد که نوزادانی که در معرض خطر آلرژی هستند و از 11 ماهگی تا 5 سالگی با بادام زمینی تغذیه شده بودند، نسبت به کودکانی که از مصرف آجیل محروم بودند، حساسیت کمتری نشان دادند. پس حتما باید کره بادام زمینی را امتحان کنید. هنگام خرید دقت کنید که به غیر از آجیل مواد دیگری وجود نداشته باشد. از کره بادام زمینی صنعتی دوری کنید: در اینجا روغن با ارزش معمولا حذف می شود و با چربی های ارزان تر جایگزین می شود و همچنین حاوی شکر و نمک اضافه شده است.

4. ماهی قزل آلا: امگا 3 برای نوزادان

ماهی محبوب نه تنها اسیدهای چرب امگا 3 با ارزش را فراهم می کند، بلکه پروتئین، ید، ویتامین ها و مواد معدنی را نیز فراهم می کند. به همین دلیل است که آن را یکی از سالم ترین ماهی های خوراکی در جهان می دانند. نوزادان می توانند از ماه پنجم تا هفتم ماهی های چرب را همراه با غذا بخورند. برای این کار حتما باید ماهی را خوب بپزید. موسسه تحقیقات تغذیه کودک توصیه می کند که ماهی یا ماهی آزاد را یک بار در هفته تغذیه کنید.

5. عدس: پر کالری و سرشار از پروتئین

عدس به دلیل داشتن پروتئین بالا بسیار سالم است. در عین حال، آنها حاوی مقدار زیادی فیبر و کربوهیدرات های پیچیده هستند. آنها به خوبی با پوره ای خوش طعم ترکیب می شوند که در هر 100 گرم 309 کالری دارد.

از ماه هشتم تا دهم می توانید تغذیه حبوبات را شروع کنید. اجازه دهید عدس یک شب قبل از پختن خیس بخورد، این کار هضم آن را آسان تر می کند. به عنوان مثال، یک دستور العمل محبوب، خورش هویج و عدس شرقی برای نوزادان است. ابتدا باید حبوبات را به مقدار کم بدهید و ببینید که آیا کودکتان می تواند آنها را به خوبی هضم کند یا خیر. برخی از نوزادان از سبزیجات غنی از پروتئین گاز دریافت می کنند.

تشک رویال

رضوانه نومیری
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.