بهترین الیاف برای داخل بالش چیست؟ بالش مناسب من

الیاف برای داخل بالش چیست؟ بالش مناسب من 2

پس از انتخاب شکل و اندازه بالش که مناسب وضعیت خواب شما باشد، انتخاب بالش مناسب قدم مهمی در انتخاب بالش است. مواد بالش چندین ویژگی کلیدی بالش شما را تعیین می کند، مانند:

  • قدرت و کشش
  • ظرفیت جذب آب و مدیریت دما
  • سازگاری برای شما اگر از حساسیت یا عدم تحمل رنج می برید
  • دستورالعمل های لازم برای نظافت و مراقبت   

الیاف برای داخل بالش چیست؟ بالش مناسب من 1

مواد بالش: مروری بر محبوب ترین پرکننده ها

در ادامه مروری بر محبوب ترین مواد پرکننده بالش با مهم ترین مزایا و معایب آن ها ارائه می کنیم.

اینها عمدتاً شامل پرکردن بالش زیر هستند:

  • بالش پایین و پر
  • بالش فوم ویسکو
  • بالش لاتکس
  • بالشتک پلی استر
  • بالش آب
  • بالش موی طبیعی (مرینوس، ترمه، موی شتر و …)
  • بالش های غلات (ارزن، اسپلت، گندم سیاه و غیره)
  • بالش دانه های میوه (بالش سنگ گیلاس، شراب یا دانه انگور و غیره)

از قبل باید گفت: هیچ ماده بالش “درست” برای همه وجود ندارد. بلکه بستگی به این دارد که چه چیزی برای بالش شما اهمیت ویژه ای دارد. البته ترجیحات شخصی شما نیز نقش مهمی ایفا می کند، به عنوان مثال از نظر احساس دروغگویی.

با این وجود، امیدواریم راهنمای ما در انتخاب مواد پرکننده مناسب به شما کمک کند.

خواب 1

خرید انواع کالای خواب، تشک طبی و طبی فنری با کیفیت عالی و قیمت مناسب
تا 10 سال گارانتی | اورجینال | ارسال فوری به سراسر ایران کمتر از سه روز کاری

بالش های پر و پر

بالش‌های با بالش‌های پر و/یا پر محبوب‌ترین پرکننده‌های بالش در بین آلمانی‌ها هستند.

مخلوط‌ها معمولاً برای بالش‌های پر و پر استفاده می‌شوند، زیرا پر و پر اهداف مختلفی را انجام می‌دهند: در حالی که بالش بسیار نرم است و بالش را محکم می‌کند، پرهای قوی‌تر بالش را شکل می‌دهد.

نسبت رایج کاهش 20-30٪ است. هرچه نسبت پایین بیشتر باشد، بالش نرم تر است.

هر دو ماده نیز بسیار تنفس پذیر هستند و از آنجایی که می توانند آب زیادی را جذب کنند، در صورت تعریق شدید در شب نیز برای شما مناسب هستند.

پرها و پرها بیشتر از غازها و اردک ها می آیند و به شما بالشی شل و قابل نفوذ هوا می دهند. پرهای غاز و پر غاز به دلیل خواص بهتر (حمایت، قابلیت شستشو) معمولاً گرانتر از پرهای اردک هستند.

در دسترس بودن را در آمازون بررسی کنید.

الیاف برای داخل بالش چیست؟ بالش مناسب من 4

با این حال، اگر به دنبال بالشی هستید که چسبندگی نسبتاً محکمی به شما بدهد، توصیه می کنیم از بالش های پر یا پر استفاده نکنید. شکل گیری بالش ها بسیار دشوار است – بالش های فومی در اینجا ترجیح داده می شوند.

یکی دیگر از معایب بالش های پر و پر این است که برای مبتلایان به آلرژی نسبتاً مشکل ساز هستند. کنه ها در پر و پایین احساس راحتی می کنند.

کوسن ها را می توان تمیز کرد، اما اگر به درستی انجام شود، این کار نسبتاً سخت است. در حالی که می‌توانید با خیال راحت بیشتر بالش‌های پر و پر را در ماشین لباس‌شویی تمیز کنید، مطمئن شوید که بالش‌ها را با سرعت بالا بچرخانید و سپس آن‌ها را خشک کنید تا از جمع شدن پرها و پرها به هم جلوگیری شود.

یک ترفند در اینجا این است که توپ های تنیس را به درام خشک کن اضافه کنید تا بالش پف کند. همچنین توصیه می کنیم بالش را در کیسه لباسشویی بشویید تا تک تک پرها یا پرها دستگاه را مسدود نکنند. علاوه بر این، خشک شدن سریع از ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری می کند.

خواب 1

خرید انواع کالای خواب، تشک طبی و طبی فنری با کیفیت عالی و قیمت مناسب
تا 10 سال گارانتی | اورجینال | ارسال فوری به سراسر ایران کمتر از سه روز کاری

بالش فوم ویسکو

فوم ویسکو بیشتر به عنوان یک ماده بالش در بالش های نگهدارنده گردن استفاده می شود که برای خواب های جانبی و پشت خوابان ایده آل است. مزیت اصلی این مواد کوسن، ثبات ابعادی آن همراه با انعطاف پذیری است. فوم ویسکوز اغلب به عنوان “الاستیک دائمی” نامیده می شود – در صورت لزوم با شکل بدن و سر سازگار می شود. یک ویژگی خاص فوم است که شکل اولیه خود را به خاطر می آورد و پس از برداشتن بار به سرعت به آن باز می گردد. ماده ای به نام «فوم حافظه» در ابتدا توسط آژانس فضایی آمریکا ناسا ساخته شد و در پدهای بالش فضانوردان استفاده شد.

تفاوت بین فوم ویسکو و فوم سرد “معمولی” در این است که فوم ویسکو مدت بیشتری به شکل تنظیم شده خود باقی می ماند، یعنی “کم” است. فوم ویسکو ترمواکتیو است، یعنی به دما نیز واکنش نشان می دهد، به طوری که گرمای بدن شما آن را حتی بیشتر نوازش می کند. با این حال، باید توجه داشته باشید که اکثر افراد در طول خواب زیاد حرکت می کنند و اغلب موقعیت خواب خود را تغییر می دهند – بنابراین فوم ویسکو ماده بالشی انتخابی برای افراد بسیار بی قرار نیست.

خواب 1

خرید انواع کالای خواب، تشک طبی و طبی فنری با کیفیت عالی و قیمت مناسب
تا 10 سال گارانتی | اورجینال | ارسال فوری به سراسر ایران کمتر از سه روز کاری

در دسترس بودن را در آمازون بررسی کنید. معایب بالش های فوم ویسکو نیز واضح است: در مقایسه با بالش های پر و پر و به خصوص بالش های پلی استر، خرید آنها نسبتاً گران است (حدود 2 تا 3 برابر). علاوه بر این، بالش های فوم ویسکو فقط تا حدی برای شما مناسب است اگر از آن دسته افرادی هستید که هنگام خواب زیاد عرق می کنید. بالش های فوم ویسکو معمولی چندان قابل تنفس نیستند. همانطور که اغلب اوقات، تفاوت های شدید بین بالش های فردی نیز وجود دارد. برای تنفس بیشتر، باید مراقب فوم SAF تایید شده (“فوم جذب کننده شوک”) باشید.

بالش های ویسکو فوم گاهی اوقات با مواد مضر درمان می شوند، همانطور که در آزمایش بالش متوجه شد. بنابراین توصیه می کنیم هنگام خرید بالش فوم ویسکو به مهر و گواهینامه های مربوطه (به عنوان مثال توجه کنید. علاوه بر این، تمیز کردن بالش های فوم ویسکو فقط به میزان نسبتاً محدودی امکان پذیر است – اکثر بالش ها فقط با دست قابل شستشو هستند. با این حال، به طور معمول، این کاملاً کافی است.

بالش لاتکس

بالش های لاتکس می توانند از لاتکس طبیعی یا لاتکس مصنوعی ساخته شوند. لاتکس طبیعی به ویژه برای بالش ها شهرت بسیار خوبی دارد و اغلب می توان آن را در بالش های با قیمت بالا  به شکل لاتکس با کیفیت بالا یافت.

قیمت نسبتاً بالا و سنگینی مواد مخالف بالش های لاتکس است (اما در مورد تشک بیشتر از بالش).

بالشتک پلی استر

بالش های پر شده از الیاف مصنوعی مانند پلی استر، پولک های پلی استر، دانه های فیبر توخالی یا پلی استیک بسیار نرم و الاستیک هستند. بزرگترین مزیت در سطح قیمت بسیار پایین این بالش ها در مقایسه با بالش های پر، پر یا فوم ویسکو نهفته است.

مخصوصاً برای مبتلایان به آلرژی مفید است که بیشتر بالش‌های الیاف مصنوعی را می‌توان در دمای 60 درجه شست (به شرطی که از دانه‌ها یا چوب‌های پلی استر ساخته شده باشند و نه از الیاف پلی استر). با این حال، همانطور که مطالعات علمی نشان می دهد، این به طور خودکار به این معنی نیست که بار کنه در آنجا کاهش می یابد.

نقطه ضعف این است که بالشتک های پلی استر نسبتاً سریع “مسطح قرار می گیرند”. در روزهای اولیه هنوز هم می توانید به راحتی با تکان دادن کوتاه و شدید آنها را شکل دهید، اما این کار با گذشت زمان کمتر و کمتر عمل می کند.

الیاف برای داخل بالش چیست؟ بالش مناسب من 3

بالش آب

درست مانند تخت های آبی، بالش های آبی به شما این امکان را می دهند که به طور مداوم سفتی بالش خود را تنظیم کنید. با یک بالشتک آب، این با مقدار آبی که وارد می شود تنظیم می شود. این سفارشی سازی مزیت اصلی کوسن آب است. از بزرگترین و شناخته شده ترین تولید کنندگان بالش های آبی می توان به اشاره کرد. این سازندگان کوسن های آب را در اندازه های رایج 40×80 سانتی متر و 50×70 سانتی متر ارائه می دهند.

اگر به دنبال یک بالش آبی خاص هستید، ما یک مقایسه بالش آبی را نیز قرار داده ایم. البته بالش آب فقط یک بادکنک پر از آب نیست. در اطراف ظرف واقعی که آب را در خود نگه می‌دارد، معمولاً لایه‌ای از یک “آشتر بیرونی” قرار دارد، یک ماده محافظ دیگر. این می تواند پر و/یا پر، فوم یا مواد دیگر باشد – با مزایا و معایب آن در این صفحه توضیح داده شده است. برای مبتلایان به آلرژی مهم است: بیشتر بالش‌های آب را می‌توان در یک چرخه ملایم در ماشین لباسشویی شست.

طبق بررسی های انجام شده ما بیشتر عمرمان را در خواب سپری می کنیم به همین سبب باید کیفیت خوابمان را تا حد ممکن بالا ببریم تا خوابی راحت داشته باشیم تا بتوانیم در طول روز شاداب باشیم. برای داشتن خوابی راحت نیاز به یک بالش استاندارد و راحت داریم. یک بالش طبی با کیفیت می تواند به خواب شما بسیار کمک کند.

الیاف برای داخل بالش چیست؟ بالش مناسب من

بالش طبی چیست؟

زمانی که نام طبی به میان می آید یاد کیفیت سلامتی و بهبود نقاط مختلف بدن می افتیم بالش های طبی نوعی بالش درمانی است که شما با استفاده از آن می توانید خوابی راحت و باکیفیت داشته باشید. بالش های طبی به درمان دردهای آرترز و جلوگیری از خروپف ها و بهبود دردهای گردن کمک خواهد کرد.

مزایای بالش رویال

خرید بالش طبی رویال مزایای زیادی دارد و با استفاده از آن می توانید خوابی بدون تنش داشته باشید. مزایای بالش رویال عبارتند از :

  • کاهش دردهای جسمانی
  • مناسب برای پوست
  • کاهش خروپف
  • محافظت از ستون فقرات
  • محافظت از گردن
  • کاهش دردهای عضلانی
  • کاهش تعریق شبانه
  • بهبود گردش خون
خواب 1

خرید انواع کالای خواب، تشک طبی و طبی فنری با کیفیت عالی و قیمت مناسب
تا 10 سال گارانتی | اورجینال | ارسال فوری به سراسر ایران کمتر از سه روز کاری

5 از 5
سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *