چگونه به سرعت خوابمان ببرد؟

ریتم خواب همه افراد بسیار متفاوت است و هر شخصی در یک ساعت معین به خواب می روند. روند سرعت خواب بسیار بستگی به عوامل آن روز دارد به طور مثال ممکن است شما در طول روز استراحت زیادی نداشته باشید و همین امر باعث شود تا وقتی وارد تخت خوابتان می شوید به سرعت خوابتان ببرد. در ادامه با خواب بیشتر آشنا می شویم.

چقدر باید طول بکشد تا خوابمان ببرد؟

شما زمانی که به تخت خوابتان می روید چند دقیقه ای طول می کشد تا به خواب بروید. اگر شما هیچ مشکلی در خواب ندارید ممکن است ۱۰ الی ۲۰ دقیقه زمان لازم باشد تا به خواب بروید. ولی ممکن است در روز فکر شما مشغول باشد و یا درگیری ذهنی داشته باشید ممکن است دیرتر خوابتان ببرد.

1 3

نکات مهم هنگام خواب

زیاد فکر نکنید

امروزه به علت درگیری های ذهنی افراد ممکن است هنگام خواب دچار مشکل شوند. به علت استرس و اضطراب های روزمره زمان خواب بسیار اذیت می شوید پس بهتر است زمان خواب فکرهای بی خود را کنار بگذارید.

برنامه منظم برای خواب داشته باشید

بدن انسان مانند ساعت کار می کند شما اگر یک ساعتی را بخوابید و یک ساعتی را بیدار شوید بدن شما عادت می کند و طبق همان ساعت بیدار می شوید.

2 3

گوشی ممنوع

زمان خواب از هر گونه وسایل نمایشی اعم از تبلت، گوشی موبایل، لپ تاپ پرهیز کنید‌. ممکن است به خواب فرو بروید و در همان لحظه نگاهی به گوشی کنید و حواستان پرت شود و باعث شود تا دیگر خوابتان نبرد.

تغذیه

یکی از مهمترین عوامل در خواب تغذیه می باشد. شگا با داشتن تغذیه مناسب می توانید خوابی رانت و بدون دغدغه داشته باشید. بهتر است قبل از خواب از نوشیدن چایی ، قهوه و نوشیدنی های کافئین دار پرهیز کنید تا به راحتی خوابتان ببرد.

تشک رویال

5 از 5
سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *