روش های تسکین و درمان سریع درد دیسک کمر در منزل

های تسکین و درمان سریع درد دیسک کمر در منزل 2

یکی از بیماری های شایع بین افراد بیماری دیسک کمر است. اگر شما درد در ناحیه کمر و پایین ران یا عضلات پایین کمر دارید به احتمال زیاد دیسک کمر دارید. درد دیسک کمر ممکن است بسیار شدید و یا خفیف باشد که بستگی به شدت دیسک کمرتان دارد. ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا درد دیسک کمرتان کاهش یابد پس با ما همراه باشید.

خرید بهترین تشک طبی برای دیسک کمر 9

علائم بیرون زدگی دیسک کمر

بعضی مواقع با شدت دیسک کمر ممکن است دیسک شما بیرون بزند و این موضوع کاملا به موقعیت دیسک شما مربوط می باشد. اگر دیسک شما بیرون بزند شما دچار درد در پایین کمر و ران ها دارید و یا ممکن است درحال کار باشید و نا تو آگاه پای شما بگیرد و دیگر نتوانید تکان بخورید و یا در ناحیه پا بی حس و ضعفی حس کنید تمامی این موارد مربوط به بیرون زدگی دیسک شما شود.

علائم شایع بیرون زدگی دیسک کمر:

درد شدید هنگام عطسه و سرفه

درد در ناحیه ران پا و کف پا

بی حسی پا

ضعف عضلانی

گرفتگی پا

درد در ناحیه پایین کمر

درد در ناحیه مچ پا

خرید بهترین تشک طبی برای دیسک کمر 10

چجوری درد دیسک کمر را کاهش دهیم؟

به علت آنکه درد دیسک کمر بسیار شدید است و بعضی مواقع درد آن باعث خواهد شد تا افراد نتوانند طاقت بیاورند به همین عنوان در ادامه به راهکارهایی خواهیم پرداخت که درد دیسک کمر شما تا حدی کاهش یابد.

حوله داغ کنید

یکی از کارهایی که باعث خواهد شد تا درد کمر شما کاهش یابد گرما می باشد. بهتر است حوله ای گرم کنید و در ناحیه درد خود قرار دهید تا درد شما کمتر شود.

خواب 1

خرید انواع کالای خواب، تشک طبی و طبی فنری با کیفیت عالی و قیمت مناسب
تا 10 سال گارانتی | اورجینال | ارسال فوری به سراسر ایران کمتر از سه روز کاری

حالت ایستادن و نشستن را رعایت کنید

یکی از کارهایی که باعث می شود تا درد شما زیاد شود خم و راست شدن است. بهتر است برای برداشتم اجسام از روی زمین بنشینید و آن را بردار به هیچ عنوان خم نشوید. از خوابیدن به روی تشک اجتناب کنید. به هیچ عنوان از کفش های پاشنه بلند استفاده نکنید.

وزنتان را کاهش دهید

یکی از علت های دیسک کمر بالا بودن وزن شما است. سعی کنید تا ند ممکن وزنتان را پایین بیاورید تا به کمرتان فشار وارد نشود.

خرید بهترین تشک طبی برای دیسک کمر 6

از تشک مناسب استفاده کنید

اگر شما دارای دیسک کمر شدید هستید و یا به تازگی دچار دیسک کمر شده اید بهتر است از تشک طبی مخصوص افراد دارای دیسک کمر استفاده کنید. شما با خرید تشک برای دیسک کمر می توانید حالت خوابیدنتان را تا حد زیاد درست کنید و از کمردرد جلوگیری کنید.

برآمدگی دیسک بین مهره ای کمر یکی از علائم رایج در ماست. برآمدگی دیسک بین مهره ای کمر به راحتی می تواند آسیب های زیادی را به بدن بیمار وارد کند.بنابراین همه باید برای پیشگیری از برآمدگی دیسک کمر در زندگی روزمره خوب عمل کنند. برآمدگی دیسک بر علائم دردناک و حرکت بیمار تاثیر می گذارد. اما ما می توانیم با ورزش با دیسک مقابله کنیم

برآمدگی دیسک بین مهره ای کمر یکی از علائم رایج در ماست. برآمدگی دیسک بین مهره ای کمر به راحتی می تواند آسیب های زیادی را به بدن بیمار وارد کند.بنابراین همه باید برای پیشگیری از برآمدگی دیسک کمر در زندگی روزمره خوب عمل کنند. برآمدگی دیسک بر علائم دردناک و حرکت بیمار تاثیر می گذارد. اما با ورزش می توانیم با فتق دیسک مبارزه کنیم.

های تسکین و درمان سریع درد دیسک کمر در منزل

مبارزه با دیسک کمر

یکی از ساده ترین و کاربردی ترین روش های ورزشی این است که هر روز نیم ساعت تا یک ساعت پیاده روی کنید.اینم از یکی از دوستانی که عمل جراحی کمر انجام داده اند.او حدود یک ماه آن را امتحان کرد و گفت تاثیرش خوب است.در هنگام راه رفتن به عقب ، باید توجه کنید که آیا خطری پشت سر است یا خیر و سعی کنید راه مستقیم را انتخاب کنید. تمرین کنید از جاده خارج نشوید، به ماشین های روی جاده و چاله های روی زمین توجه کنید. روی زمین یا تخت دراز بکشید، سپس پاهای خود را به عنوان نقطه حمایت و سر و دستان خود را به عنوان نقطه حمایت خم کنید.کمر خود را به آرامی بالا بیاورید.در مورد اینکه چقدر بالا می ایستید، بستگی به احساس شما در آن لحظه دارد. به هر حال راحت تر خواهد بود بهتر است این حالت را بیش از ده ثانیه نگه دارید و سپس به آرامی کمر را پایین بیاورید و این کار را به آرامی و مکرر انجام دهید مهم ترین نکته این است که کل روند باید به آرامی انجام شود تا از آسیب دیدگی کمر خودداری کنید، زیرا می تواند موقعیت راحت کمر را با دقت بیشتری احساس کند و اصرار دارد که این کار را یک یا دو بار در روز انجام دهد.

های تسکین و درمان سریع درد دیسک کمر در منزل 1


روش دیگر برعکس روش دوم است که به این صورت است که روی زمین یا تخت دراز بکشید، سپس از شکم به عنوان تکیه گاه استفاده کنید، هر دو پا و بالاتنه را بالا بیاورید و قد را به حالت راحت تری روی پاها برسانید. اثر و روش دوم مشابه، اما پر زحمت تر از تمرین دوم است. روی یک چهارپایه بلند بنشینید (چارپایه ای که پاها پس از نشستن روی آن نتوانند به زمین برسند) بهتر است زیرپایی نداشته باشید. نشستن روی آن به تنظیم وضعیت صحیح نشستن کمک می کند، به طوری که پشت و سینه در موقعیت مناسب قرار گیرند. مدتی طول کشید تا روی یک چهارپایه بلند پا بنشینم. در مطلب فوق با یک بیماری بسیار مضر یعنی برآمدگی دیسک بین مهره ای کمر آشنا شدیم که می دانیم بیرون زدگی دیسک بین مهره ای کمر آسیب زیادی به سلامتی بیماران وارد می کند.

روش ورزش برای فتق دیسک کمر

1. گام به عقب: هر روز 60-40 دقیقه به عقب برگردید.هنگام پیاده روی تا جایی که ممکن است به عقب برگردید تا بعد از راه رفتن کمی احساس خستگی کنید و علائم تشدید نشود.از جمله روش های ورزشی برای فتق کمر، عقب نشینی کنید. ساده ترین و راحت ترین روش است.

2. شنا: در میان بسیاری از ورزش ها، شنا برای بیماران مبتلا به فتق دیسک کمر مناسب تر است و ورزش خوبی است.

3. رکاب زدن پشت: به پشت دراز بکشید و پاها را مانند دوچرخه بالا بیاورید، یک بار در روز صبح و عصر، هر بار به مدت 10-15 دقیقه، این روش روش ورزشی توصیه شده برای فتق دیسک کمر توسط اکثر بیماران است.

4. کشش: افرادی که آمادگی جسمانی خوبی دارند می توانند با یک بار کشیدن بالابر انجام دهند و افرادی که آمادگی جسمانی ضعیفی دارند می توانند تک بالابر را با دو دست نگه دارند و مدتی آن را در هوا آویزان کنند.اگر دستان شما خسته است، استراحت کنید و تکرار کنید روزی چند بار ثانویه

5. در حالی که پاها به اندازه عرض شانه باز است، دست ها روی باسن، مفاصل ران خود را به چپ و راست خم کنید و همزمان با کمی خم شدن شانه ها به عقب، توقف کنید و باسن را خم کنید، 100 تکرار برای چپ انجام دهید. و راست .

های تسکین و درمان سریع درد دیسک کمر در منزل 3

6. روی تخت دراز بکشید، زانوهای خود را خم کنید و پاهای خود را روی تخت قرار دهید، سپس باسن خود را با قدرت بالا بیاورید و حدود 10 سانتی متر از تخت فاصله بگیرید، در این زمان احساس می کنید که عضلات پشت نیرو اعمال می کنند. حدود 3-5 ثانیه این کار را 10 بار تکرار کنید این کار را 3 بار در روز انجام دهید این کار را انجام دهید.

7. تمرینات عضلات شکم: یعنی دراز و نشست، همچنین هر بار 10 بار، 3 بار در روز.

8. پشت خود را ضربدری کنید و خم کنید: پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید، انگشتان پا به سمت داخل، بازوها صاف، یک دست در پهلو، یک دست بالای سرتان بایستید. اگر دست چپتان بالا است، آن را بچرخانید. ابتدا به سمت راست و عقب نگاه کنید و سپس اجازه دهید دست راست خود را به سمت بالا و سمت چپ نگاه کند.کمر نیز خم شده است و 100 تکرار در سمت چپ و راست انجام دهید.

9. پس از خم شدن به جلو، پهلوها و عرض شانه ها را از هم باز نگه دارید، انگشتان پا را به سمت داخل کشیده و به آرامی به جلو خم شوید، دستانتان به تدریج زمین را لمس کند و سپس کمر را کاملا به عقب بکشید، 10 بار این کار را تکرار کنید.

10. لگن را در حالت خوابیده بالا بیاورید، زانوها را در حالت خوابیده خم کنید، لگن را با پاها و پشت به عنوان نقطه تکیه گاه بالا بیاورید و سپس به آرامی پایین بیاورید، 20 بار تکرار کنید، این حرکت می تواند شیب رو به جلو را اصلاح کند. لگن و افزایش انحنای کمر.

خواب 1

خرید انواع کالای خواب، تشک طبی و طبی فنری با کیفیت عالی و قیمت مناسب
تا 10 سال گارانتی | اورجینال | ارسال فوری به سراسر ایران کمتر از سه روز کاری

5 از 5
سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *