همه چیز در رابطه با خواب نوزادان

نوزاد4

ریتم خواب کودک شما چگونه است؟


به نوعی قابل درک است: کودک شما به مدت 9 ماه در تاریکی آرام بزرگ شد و مجبور نبود دوره های خواب خود را که از هفته سی و ششم بارداری دارد تنظیم کند، نه با زمان و نه به میل والدین. در چند هفته اول، لازم نیست انتظار داشته باشید که معشوقه تان از یک ریتم منظم روز و شب پیروی کند. او به سادگی نمی داند که چیست. طبق نمودار خواب نوزادان، کوچولوها حدود 16 تا 18 ساعت در روز را صرف خواب می کنند. تنها در سن 4 تا 6 ماهگی کودک شروع به تطبیق ریتم خواب خود با زمان های خاصی می کند.


همانطور که در نمودار خواب نوزاد نشان داده شده است، خواب نوزادان کمی متفاوت از کودکان بزرگتر است. در چند هفته اول، نوزاد معمولاً می‌تواند ریتم خواب و بیداری را که در رحم داشت حفظ کند: مراحل خواب نوزاد، طبق جدول خواب نوزاد حدود پنج عدد است، به طور مساوی در طول روز و شب توزیع می‌شوند. در ساعات کوتاه‌تر بیداری، زمان کافی برای تغذیه و در آغوش گرفتن زیاد وجود دارد. در ماه دوازدهم، خواب به طور فزاینده ای به ساعات تاریک تغییر می کند. مراحل خواب طولانی تر می شوند، در حالی که کل مدت خواب به آرامی کاهش می یابد. بنابراین اکثر نمودارهای خواب برای نوزادان نیز با دوازدهمین ماه پایان می یابد.

نوزاد1

چه الگوهای خواب برای نوزادان طبیعی است؟


برخلاف بزرگسالان، خواب به اصطلاح (خواب حرکت سریع چشم) در نوزادان غالب است. از بین دو نوع خواب مختلف، این خواب سطحی‌تر است که در آن رویاها رخ می‌دهند و – همانطور که از نامش پیداست – چشم‌ها به سرعت حرکت می‌کنند. به طور کلی، این خواب با بی قراری حرکتی بیشتر مشخص می شود. تنفس نامنظم، تکان دادن صورت یا لگد زدن نه تنها طبیعی است، بلکه به رشد نوزادان نیز کمک می کند. بنابراین وقتی کوچولوی خود به چنین فعالیت بدنی می پردازد، تسلیم وسوسه بیدار کردن او نشوید. هنگامی که کره چشم زیر پلک ها حرکت نمی کند و کودک به طور کلی آرام تر به نظر می رسد، نوزادان می توانند بفهمند که در خواب عمیق هستند. در چنین مراحلی معمولاً می توان کودک را بدون بیدار شدن حرکت داد. اتفاقاً طبیعی است که نوزاد در طول خواب مراحل بیداری را پشت سر بگذارد. مانند افراد مسن تر، آنها به سختی متوجه این لحظات می شوند. نمودار خواب نوزاد این لحظات کوتاه را در نظر نمی گیرد.

نوزادان چقدر به خواب نیاز دارند؟


اول از همه، نیازهای خواب کودک شما به اندازه کودک کوچک شما فردی است. همانطور که برخی از بزرگسالان با خواب کمتری نسبت به دیگران زندگی می کنند، الگوهای خواب نوزادان نیز متفاوت است. جدول خواب نوزادان مقادیر متوسط ​​را نشان می دهد. بنابراین اگر الگوهای خواب کودکتان با نمودار مغایرت دارد، نگران نباشید. در سنین پایین جغدهای شب و سحرخیزان، کم خوابان و مارموت ها و همچنین انواع بیدار شدن در شب وجود دارند.

نوزاد2

به نیاز کودک به خواب احترام بگذارید


اگر کودک شما از این موضوع منحرف شد، به این معنی نیست که او مشکل خواب دارد. زیرا حتی اگر جدول خواب نوزادان نشانه مفیدی از میزان خواب نوزاد برای استراحت باشد: ارقام مقادیر متوسطی هستند که همه توزیع های آماری را نشان می دهند. تنها در 4 هفته اول، مقادیر فردی بین 9 تا 19 ساعت در نوسان است. اگر کودکان هیچ گونه ناهنجاری دیگری در رفتار یا سلامت خود نشان ندهند، جای نگرانی نیست. واقعاً نیازی به خواباندن نوزاد در زمانی که جدول خواب نوزاد پیشنهاد می کند وجود ندارد. اگر می‌خواهید نیازهای واقعی خواب معشوقه‌تان را دقیق‌تر ثبت کنید، یک گزارش خواب فردی که باید بین 10 تا 14 روز نگهداری شود، می‌تواند حتی بهتر از جدول خواب عمومی برای نوزادان باشد. می توانید از این استفاده کنید تا ببینید کودک شما چه زمانی و چقدر می خواهد به طور منظم بخوابد. این همچنین بهترین راه برای مشاهده اینکه آیا مشکلات خواب وجود دارد یا خیر است. پس از تعیین تک تک فازهای خواب از جدول خواب شخصی کودک شما، می توانید به خوبی تصمیم بگیرید که چند بار کودک خود را در طول روز بخوابانید و چه ساعتی در شب می خوابد.


چگونه می دانید که کودک شما به خواب بیشتری نیاز دارد؟


تشخیص کودک خسته معمولا آسان است: خمیازه کشیدن و مالیدن چشم ها نشانه های غیرقابل انکار این است که چرت زدن دستور کار روزانه است. با این حال والدین کودکان بی قرار گاهی اوقات این تصور را دارند که کوچولوی آنها نمی خواهد بخوابد زیرا ناگهان در رختخواب گریه می کند. با این حال، اغلب اوقات، این به دلیل خستگی بیش از حد است. اگر کودک بیش از حد تحریک شده باشد و به سختی در طول روز استراحت کند، می تواند باعث شود که حتی زمانی که قرار است به خواب برود نتواند آرام شود. گریه های بسیار مکرر و مداوم نیز می تواند نشانه کم خوابی باشد. اگر چنین رفتاری را در کودک خود مشاهده کردید، به ویژه در طول روز مراقب علائم خستگی باشید. در اینجاست که کمک می کند تا با نمودار خواب کودک مشورت کنید: اگر زمان خواب عزیزتان به طور قابل توجهی متفاوت است یا اگر کودک شما در حال حاضر فاز خواب کوتاهی را تجربه می کند، نمودار خواب نوزاد اطلاعاتی در مورد سطوح طبیعی ارائه می دهد. اگر نگران انحرافات عمده هستید، در مورد آن با پزشک اطفال صحبت کنید تا خیالتان راحت شود.

نوزاد3


بایدها و نبایدها برای خواب نوزادان


به این ترتیب عزیز کوچک خود را برای خوابی سالم چه در شب و چه در روز آماده می کنید: همیشه کودک خود را به پشت بخوابانید تا بخوابد. دقت کنید دمای اتاق بین 16 تا 19 درجه خیلی گرم نباشد. یک تشک سفت انتخاب کنید و از پوشیدن پوست و بالش خودداری کنید. محیط خواب باید بدون دود، تا حد امکان ساکت و تاریک باشد. در صورت امکان، وقتی کودک را می خوابانید، مطمئن شوید که سیر است. وقتی کودک خسته است اما هنوز بیدار است بخوابانید. چه چیزی بیشتر مانع خواب نوزادان می شود:

  • اگر کودک خود را در پوشک، لباس خواب یا کیسه خواب بخوابانید، کافی است.
  • بازی با کودک در رختخواب یا حتی تماشای تلویزیون.
  • محل خواب باید مکانی برای استراحت باقی بماند تا حد امکان از وسایل خواب مانند شیشه شیر، رانندگی یا دراز کشیدن خودداری کنید.
  • کودک به آنها عادت می کند و به سختی می تواند به تنهایی بخوابد. کودک را “خسته” کنید – خستگی می تواند مانعی برای به خواب رفتن باشد. به عنوان یک مادر یا پدر، همیشه می خواهید همه چیز را درست انجام دهید. وقتی صحبت از موضوع پیچیده ای مانند خواب می شود، اصلاً آسان نیست.
  • به خصوص که والدین به ندرت در ماه های اول از آن به اندازه کافی استفاده می کنند. خواه شما یکی از کسانی هستید که فرزندانتان جدول خواب نوزاد را به طور مثال زدنی دنبال می کنند، یا اینکه دایره های تاریک شما به دلیل شب های کوتاه دائماً تاریک می شوند: منتظر ساعات بیداری عزیزتان باشید تا بتوانید دنیا را به او نشان دهید.
5 از 5
سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *