تشک مموری فوم چیست | مزایا و معایب

مموری فوم رویال چیست3

فوم هوشمند (مموری فوم) با ماده ای که دانسیته و چگالی آن بالا می باشد به نام فوم پلی یورتان ؛ تشکیل می شود که تجهیزات پزشکی و صنعت تشک خواب از آن بهره فراوان می برند. فوم پلی یورتان دسته ای از مواد می باشند که رفتاری میان دو خاصیت ویسکوز بودن و کشسان بودن از خود نشان می دهند. این نوع فوم ها در واکنش به حرارت بدن و فشار وارد شده واکنش نشان داده و کمتر از چند دقیقه حالت و قالب بدن را به خود می گیرند. از این رو به آن فوم هوشمند نیز گفته می شود.

تشک های مموری فوم دارای طیف وسیعی از مزایایی هستند که آنها را از تشک های دیگر متمایز می کند. تشک‌های مموری فوم از کاهش فشار گرفته تا پشتیبانی شخصی‌سازی شده، طوری طراحی شده‌اند که نهایت راحتی و مراقبت از شما را هنگام خواب فراهم کنند.

مموری فوم رویال چیست

1. پشتیبانی و راحتی بهینه فوم مموری به شکل بدن شما برای تراز بهینه ستون فقرات و حمایت هدفمند منطبق می شود. این سطح بالایی از راحتی شخصی باعث می شود تشک احساس کند که فقط برای شما ساخته شده است!

2. تسکین نقطه فشار تشک مموری فوم وزن بدن شما را به طور مساوی توزیع می کند تا فشار وارده بر سنگین ترین قسمت های بدن شما کاهش یابد. این به تسکین دردها و بهبود گردش خون سالم در طول شب کمک می کند.

3. انتقال حرکت را کاهش می دهد

فوم حافظه به بدن شما منحرف می شود و یک منطقه خواب شخصی ایجاد می کند. این به شما کمک می‌کند تا احساس نکنید که شریک زندگی‌تان در حال چرخش و پرتاب شدن است – بنابراین تشک مموری فوم گزینه خوبی است اگر اغلب در طول شب با این کار از خواب بیدار می‌شوید.

4. مقاوم در برابر کنه گرد و غبار

تشک مموری فوم دارای ساختار ویسکوالاستیک است که توسط کنه های گرد و غبار نفوذ نمی کند. این می تواند به طور چشمگیری علائم آلرژیک را کاهش دهد و خواب شبانه تمیزتر و سالم تری را فراهم کند.

آیا شما باید یک تشک مموری فوم انتخاب کنید؟


خرید تشک امری کاملا شخصی است. ما همگی در مورد این که چه نوع تشکی راحت و آسایش بخش است و چه میزان نرمی یا سفتی تشک مناسب است، نظرات متفاوتی داریم. این موضوع از وزن گرفته تا سن، وضعیت سلامتی و بسیاری موارد دیگر بستگی دارد.

از لحاظ میانگین کل، مردم به طور ویژه ای تشک مموری فوم را رضایت بخش تر از انواع تشک های فنری ارزیابی می کنند. اما با وجود این که آمارهای رضایت مصرف کنندگان به نفع تکنولوژی مموری فوم است اما همچنان درصدی از افراد هستند که این نوع تشک ها را ترجیح نمی دهند. به علاوه همه تشک های مموری فوم به شکل ایده آل تولید نشده اند و کیفیت، فرمول ساخت و مشخصات محصولات برند های مختلف با هم متفاوت است.

آیا تشک مموری فوم گرم می شود؟

هنگامی که تشک های مموری فوم برای اولین بار اختراع شدند، فناوری تنظیم دما در دسترس نبود. این بدان معناست که تشک های مموری فوم گرمای زیادی را در طول شب به دام می اندازند.

در طول سال ها، این تشک ها از نظر میزان گرما از خود پیشرفت کرده اند. اکثر تشک های مموری فوم اکنون دارای فناوری هستند که به کنترل دما در طول شب کمک می کند.

با این حال، عواملی مانند دمای اتاق، ضخامت لحاف، سن و دارو نیز می توانند بر احساس گرما در رختخواب تأثیر بگذارند. قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا تشک مموری فوم برای شما مناسب است، این عوامل را در نظر بگیرید.

مموری فوم3

مزایای تشک مموری فوم


تشک مموری فوم، با داشتن محبوبیت خیلی زیاد، بازخورد خیلی خوبی از جانب خریداران دریافت کرده است. مهمترین مزایای آن بر راحتی و دوام بالا متمرکز است.

۱ – آزاد کردن نقاط فشار
یکی از مشخصات کلیدی که مموری فوم را از دیگر مواد مانند پلی فوم رایج ، فنرها و فیبرها متمایز می کند ، شکل واکنش پذیری مموری فوم در برابر فشار است. تشک مموری فوم به طور ویژه برای جذب فشار طراحی شده است. این امر به وسیله شکل پذیری به شکل جسم شخص و توزیع وزن بر روی سطح اتفاق می افتد.

۲ – محدود کردن انتقال حرکات
توانایی جدا کردن حرکات می تواند برای افرادی که همراه با زوج خود در یک تخت می خوابند مزیت مهمی باشد. در تشک های دیگری که این خاصیت را ندارند حرکت کردن یکی از زوجین در سمتی از تشک باعث انتقال حرکت به سمت دیگر تشک و ایجاد مزاحمت برای دیگری می شود. در تشک مموری فوم نیروی وارد شده توسط ماده فوم جذب می شود و اثر حرکتی به سمت دیگر تشک منتقل نمی شود.

۳ – پشتیبانی از پشت و مفاصل
در همان حال که وزن بدن بطور مساوی بر روی سطح تشک مموری فوم پخش می شود ، این موضع از جهت گیری طبیعی بدن شما نیز حمایت می کند. انواع دیگر تشک طبی فنری سفت، با متمرکز کردن وزن بدن در نقاط سنگین تر بدن باعث می شوند که زانو ، لگن ، کمر و مهره های گردن شما نسبت به ستون فقرات کج شوند و فشار بیشتری را تحمل کنند.

مموری فوم رویال چیست2

۴ – طول عمر خوبی را برای تشک فراهم می کند
خرید تشک برای یک خانه هزینه ای سنگین به بار می آورد و با توجه به هزینه آن مردم انتظار دارند که سال های طولانی از آن استفاده کنند و از خوابی خوب بر روی تشکی نو بهره ببرند.

با وجود این که تفاوت های قابل توجهی در انواع برندها وجود دارد اما در مجموع تشک مموری فوم از طول عمر مفید بهتری نسبت به تشک های فنری برخوردار است. این تشک ها کمتر شاهد شکم دادن و خم شدن در سال های ابتدایی استفاده از آن ها هستند.

اغلب تولید کنندگان تشک مموری فوم می گویند تشک هایشان کمتر نیاز به چرخاندن دارند. نکته مهم دیگر این است که اغلب برندهای شناخته شده برای تشک های مموری فوم خود گارانتی های 10 ساله ارائه می کنند.

۵ – گزینه های زیاد برای انتخاب از بین برندهای مختلف و قیمت های متفاوت
اغلب فروشگاه ها حداقل یک مدل ، تشک مموری فوم دارند و بیشتر مواقع در هر فروشگاه می توانید چندین مدل از چندین برند مختلف را پیدا کنید و حتی اگر بصورت آنلاین از طریق اینترنت جستجو کنید به گزینه های خیلی بیشتری دسترسی خواهید داشت.

مموری فوم2

تشک رویال با بررسی انواع تشک مموری فوم و رعایت استانداردهای جهانی، موفق به تولید تشک مموری فوم گردیده است که با بررسی انواع مختلف تشک مموری فوم رویال ، می توانید انتخابی درست و استاندارد داشته باشید و از خوابی سالم و نشاط آور بهره مند شوید.

دیگر مزایا

  • تشک های مموری فوم به علت انطباقی که دارد مناسب افرادی است که به پلو می خوابند است.این تشک ها به علت راحتی بدن در هنگام خواب جزو تشک های طبی شناخته می شود.
  • یکی از تفاوت تشک های مموری فوم با تشک های ارگانیک در هزینه آن می باشد.هزینه تشک های مموری فوم به نسبت تشک های ارگانیک بسیار پایین تر است.
  • تشک مموری فوم مناسب افرادی است که به اکثر تشک ها حساسیت دارند.تشک مموری فوم ضد حساسیت و مناسب برای افرادی است که مشکل تنفسی دارند.
  • تشک موری فوم مناسب زوجین می باشد به علت آنکه ساختار تشک به نحوی است که یک نفر بر روی تشک خوابیده باشد فرد دیگر بر روی تشک بنشیند و یا بخوابد هیچگونه تکانی به فرد خوابیده وارد نمی شود.
  • تشک‌های مموری فوم دارای عمر طولانی بوده و با گذشت زمان عملکرد مطلوب خود را از دست نخواهند داد.
  • افرادی که از درد مفاصل رنج می برند تشک های مموری فوم از درد آنها کم می کند.

چگونه تشک مموری فوم خود را نرم تر کنیم؟

در مقایسه با تشک قدیمی خود، بسیار رایج است که احساس کنید تشک جدید شما کمی سفت تر از چیزی است که می خواهید. این به این دلیل است که تشک قدیمی شما احتمالاً کمی از بهترین حالت خود گذشته است و سطح حمایتی که شما نیاز دارید را به درستی ارائه نمی‌دهد.

وقتی برای اولین بار تشک مموری فوم جدید خود را دریافت کردید، به آن زمان بدهید. ممکن است چند هفته طول بکشد تا بدن شما به سطح بهبودیافته حمایت عادت کند. علاوه بر این، زمانی که در سال‌های آینده روی آن می‌خوابید، طبیعی است که تشک شما در مقایسه با زمانی که برای اولین بار آن را دریافت کردید، کمی نرم‌تر شود.

با این حال، اگر هنوز کمی سفت به نظر می رسد، می توانید تشک خود را با رویه تشک نرم کنید. رویه های تشک که در طیف وسیعی از درجه بندی ها و عمق های سفتی موجود هستند، می توانند کمی راحتی بیشتری را ایجاد کنند و به نرمی تشک شما کمک کنند. البته برعکس آن نیز صادق است – اگر احساس می کنید که به حمایت کمی بیشتر نیاز دارید، می توانید رویه تشک سفت تری تهیه کنید.

5 از 5
سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *