قبل خواب غذا سبک بخوریم یا سنگین؟

11111


خوردن یک وعده غذایی سنگین در شب خواب شما را مختل می کند. در عصر، غذاهایی که به راحتی هضم می شوند روی میز قرار دارند. توصیه های ما در مورد غذا و نوشیدنی مناسب در عصر به شما کمک می کند تا راحت تر بخوابید و بخوابید. خواب گوارشی بعد از یک وعده غذایی مقوی یک عادت رایج در بسیاری از فرهنگ ها است. در واقع، خوردن باعث خستگی شما می شود زیرا بدن برای هضم به انرژی نیاز دارد. سپس این انرژی برای فعالیت در دسترس نیست. اما مهم نیست که خواب دستگاه گوارش چقدر مفید است: یک چرت بعد از ظهر می تواند مشکلات خواب را بدتر کند. و حتی اگر غذاهای مجلل شما را خسته کند، خواب شبانه شما را مختل می کند. این امر در مورد نوشیدنی های تحریک کننده حاوی کافئین یا الکل نیز صدق می کند. اگر می خواهید خوب بخوابید، باید حداکثر بعدازظهر چیزهای مناسب بخورید و بنوشید.

2222


بعد از ساعت 4 بعدازظهر بدون کافئین

 اگر در به خواب رفتن مشکل دارید، باید از نوشیدنی های محرک مانند قهوه و کولا یا نوشیدنی های انرژی زا در اوایل روز اجتناب کنید. کافئین و گوارانا که در بسیاری از نوشیدنی های انرژی زا یافت می شود، به کندی در بدن تجزیه می شوند. بنابراین باید حداقل 4 ساعت قبل از رفتن به رختخواب از نوشیدن چنین نوشیدنی هایی خودداری کنید. به هر حال: چای سیاه و چای سبز نیز حاوی کافئین هستند.

الکل خواب شبانه را مختل می کند

 یکی از باورهای غلط رایج در مورد خواب سالم این است که الکل باعث افزایش خواب می شود. مسلماً، بسیاری از افراد مثلاً اگر عصر یک آبجو یا یک لیوان شراب قرمز بخورند، بهتر به خواب می روند. با این وجود، تجزیه الکل فرآیندهای ریکاوری شبانه را مختل می‌کند، بر روند مراحل خواب تأثیر می‌گذارد و مشکلات خواب در طول شب را افزایش می‌دهد. با دمنوش های گیاهی حال و هوای شب را پیدا کنید چای های تهیه شده از گیاهان یا گیاهان دارویی به ویژه به عنوان نوشیدنی در عصر مناسب هستند. چه بابونه، رازیانه، رازک، سنبل الطیب یا سایر گیاهان و مخلوط های گیاهی: شما انتخاب زیادی دارید که تقریباً برای همه چیز مناسب را پیدا خواهید کرد.


عصرها زیاد غذا نخورید

 برای اینکه خواب خود را بی جهت سنگین نکنید، ترجیحاً عصرها غذای سبک بخورید. این قانون ساده در اینجا اعمال می شود: هر چه دیرتر، آسان تر است. بین رفتن به رختخواب تا آخرین وعده غذایی باید حدود 2 تا 3 ساعت فاصله باشد. در فاصله دورتر، ممکن است دوباره گرسنه شوید و این به اندازه خوردن زیاد خواب شما را مختل می کند.

3333


غذای آسان هضم خواب را تقویت می کند

 گوشت بدون چربی، شیر کم چرب و ادویه هایی که خیلی گرم نیستند برای یک شام سبک توصیه می شود. عصرها باید از خوردن غذاهایی که باعث نفخ می شوند مانند نان سبوس دار تازه یا حبوبات اجتناب کنید. نان سفید، ماکارونی، سیب زمینی یا میوه مناسب تر است. به جای سیب زمینی سرخ شده و شنیسل گوشت خوک، ترجیح می دهید سینه بوقلمون و لبنیات کم چرب بخورید تا خواب بهتری داشته باشید. محصولات لبنی مانند خرما و ماهی حاوی تریپتوفان خواب آور هستند. ویتامین B6 همچنین خواب را بهبود می بخشد. این ویتامین از جمله در موز و بسیاری از سالادهای برگ وجود دارد.


غذای قبل از خواب

 از دیدگاه محققان خواب و پزشکان، مقداری شیرینی در عصر مجاز است حتی گاهی اوقات مطلوب. یک تکه شکلات، یک فنجان کاکائو گرم، چند بیسکویت یا مقدار کمی از میوه های شیرین بر میزان قند خون تأثیر می گذارد به گونه ای که ما راحت تر به خواب می رویم. علاوه بر این، شیرینی ها در دوزهای کم اثر آرام بخش دارند و بدون هیچ گونه خطر اعتیاد و بدون ایجاد اختلال در روند خواب، همانطور که در مورد الکل وجود دارد.

5 از 5
سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *