فواید و مضرات نوشیدن آب قبل خواب


نوشیدن آب قبل از خواب – این یک عادت بی ضرر به نظر می رسد. از این گذشته، وقتی به تشنگی خود تسلیم می شویم، حتی در طول روز به هیچ چیز فکر نمی کنیم. یک لیوان آب قبل از خواب نمی تواند بد باشد، اینطور نیست؟ ما به شما می گوییم که چگونه نوشیدن در شب بر کیفیت خواب شما تأثیر می گذارد و چگونه می توانید تعیین کنید که آیا قسمت اضافی مایع برای شما مفید است یا خیر.

آیا نوشیدن آب قبل از خواب مفید است؟


آب برای زنده ماندن ما انسان ها ضروری است. تنها در صورتی که مایعات کافی در اختیار بدن خود قرار دهیم، احساس کارآمدی و توانایی مقابله با چالش های زندگی روزمره خود می کنیم. اما آیا این شامل نوشیدن آب بلافاصله قبل از خواب می شود؟ در ابتدا، به نظر می رسد این عادت منطقی است، بالاخره شما در طول خواب شبانه خود تا 400 میلی لیتر آب از طریق تعریق و تنفس از دست می دهید – بسیار زیاد، درست است؟ بنابراین منطقی به نظر می رسد که بدن خود را کمی قبل از خواب هیدراته کنید. بنابراین، آیا خیساندن مقداری آب قبل از خواب مفید است؟ ما قبلاً می‌توانیم یک چیز را به شما بگوییم: زمانی که به لیوان آب دست می‌زنید قطعاً می‌تواند بر چرخه خواب شما تأثیر بگذارد.

فواید نوشیدن آب قبل خواب

احتمالاً می دانید که آب یک پاک کننده طبیعی است. این یک راه ساده برای سم زدایی و دفع سموم بدن است. به خصوص آب گرم گردش خون را افزایش می دهد و در نتیجه از حذف مواد زائد و املاح اضافی حمایت می کند. بنابراین، نوشیدن آب قبل از خواب می تواند به هیدراته نگه داشتن شما در طول شب کمک کند و روند پاکسازی بدن شما را تقویت کند. لیوان آب عصرگاهی همچنین برای افرادی که اغلب با معده حساس دست و پنجه نرم می کنند، امتیاز دارد، زیرا می تواند درد و گرفتگی عضلات را تسکین دهد. زمانی که مجبور هستید مصرف مایعات خود را محدود کنید، ممکن است احساس شادی کمتری داشته باشید. اجتناب از نوشیدن آب قبل از خواب می تواند منجر به کم آبی بدن و در نتیجه خلق و خوی افسرده شود. این به نوبه خود می تواند بر چرخه خواب و بیداری شما تأثیر منفی بگذارد. آیا مطمئن نیستید که به اندازه کافی آب می نوشید؟ علائم کم آبی می تواند شامل تحریک پذیری، سردرد و بی حالی باشد. حتی گاهی اوقات هوس ها با کم آبی بدن ایجاد می شود، بنابراین هیدراته ماندن برای شما و بدنتان مفید است.

مضرات نوشیدن آب قبل خواب


در حالی که نوشیدن آب قبل از خواب فواید خاصی دارد، اما معایبی نیز دارد. به طور معمول، تولید ادرار در شب کاهش می یابد، به طوری که می توانیم به راحتی تا 8 ساعت بدون رفتن به توالت بخوابیم. با این حال، نوشیدن یک یا دو لیوان آب قبل از خواب می تواند مثانه شما را غرق کند و تعداد دفعات رفتن به دستشویی را افزایش دهد. به خصوص در فصل سرد، بیرون آمدن از رختخواب گرم و دنج در شب آزاردهنده است. همچنین ممکن است شریک رختخواب خود را با رفتن به دستشویی در شب بیدار کنید و هر دو الگوی خواب شما را مختل کند. با این حال، خواب آرام برای حفظ سلامتی ضروری است. بنابراین اگر متوجه شدید که نوشیدن آب قبل از خواب منجر به از دست دادن خواب شما می شود، به خاطر سلامتی خود باید در طول روز بیشتر بنوشید. این امر به ویژه افراد مسن را تحت تاثیر قرار می دهد، زیرا آنها بیشتر از ضعف مثانه رنج می برند.

Calm pretty brunette drinking a glass of milk in bright bedroom

نتیجه: آیا باید قبل از خواب آب بنوشید؟


نوشیدن آب قبل از خواب هم جنبه مثبت و هم منفی برای سلامتی دارد. این به شما کمک می کند هیدراته بمانید و بدن خود را تمیز کنید، اما می تواند منجر به افزایش ادرار و اختلال در چرخه خواب شود. از آنجایی که بدن ما متفاوت است، هیچ توصیه ای برای همه وجود ندارد. آزمایش را انجام دهید و قبل از رفتن به رختخواب یک لیوان آب بنوشید. به این ترتیب می توانید نحوه واکنش ارگانیسم خود را به قسمت اضافی مایع مشاهده کنید. اگر توالت رفتن در شب شما را بیش از حد آزار می دهد و صبح روز بعد احساس آرامش نمی کنید، بهتر است قبل از خواب آب ننوشید. اگر مطمئن شوید که آب کافی در طول روز می نوشید، دیگر لازم نیست نگران کم آبی احتمالی بدن خود باشید. به خصوص اگر بلافاصله پس از بیدار شدن یک لیوان بزرگ آب بنوشید، نه. این مراسم صبحگاهی به شما کمک می کند روز را پر از انرژی شروع کنید!

تشک رویال

رضوانه نومیری
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.