عوامل سکته در خواب

3


سکته مغزی خاموش با این واقعیت تعریف می شود که افراد مبتلا هیچ یک از علائم معمولی را احساس نمی کنند، آنها را ثبت نمی کنند یا آنها را “بیش از حد می خوابند”. دلایل متعددی برای این امر وجود دارد.

علائم سکته مغزی خاموش

برخی از علائم موقتی هستند و اگر سکته ای مانند این در هنگام خواب اتفاق بیفتد، وقتی از خواب بیدار می شوید چیزی احساس نمی کنید. سکته مغزی همچنین می‌تواند در ناحیه‌ای از مغز رخ دهد که هیچ عملکرد مهمی در آن قرار ندارد، شکست کوچک آن به‌ویژه قابل توجه است. علائمی مانند اختلالات حافظه، تغییرات شخصیتی یا اختلالات راه رفتن تنها زمانی متوجه می شوند که تعداد زیادی از حملات قلبی کوچک و خاموش رخ دهد. با این حال، برخی از بیماران به سادگی چنین علائمی را درک نمی کنند یا نمی خواهند آنها را درک کنند. انفارکتوس های خاموش معمولاً به صورت اتفاقی در تصویربرداری مغزی CT یا MRI سر، جایی که اسکارهای انفارکتوس قابل مشاهده هستند، تشخیص داده می شوند.

1 2

عواقب سکته مغزی خاموش

مطالعات نشان داده اند که آنها حداقل پنج برابر شایع تر هستند. این به سن نیز بستگی دارد. عواقب حمله قلبی خاموش در ابتدا افزایش خطر کلی سکته مغزی است، یعنی سکته مغزی “ساکت” می تواند پیشگوی سکته مغزی آشکار دیگری باشد. علاوه بر این، خطر ابتلا به زوال عقل (به اصطلاح زوال عقل عروقی) و اختلالات راه رفتن با بسیاری از سکته های خاموش به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

2 2

بسیاری از سکته ها قابل پیشگیری هستند

می دانیم که بسیاری از سکته ها را می توان اجتناب کرد یا به سنین بالاتر موکول کرد. آنها به برخی از عوامل سبک زندگی مانند سیگار کشیدن، رژیم غذایی ناسالم و ورزش نکردن برمی گردند. این اغلب با چاقی، فشار خون بالا، دیابت و سطح کلسترول بالا همراه است. این امر در مورد سکته های مغزی “بی صدا” به روشی مشابه سکته های علامت دار صدق می کند.

تشک رویال

5 از 5
سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *