علت سردرد بعد از خواب ظهر چیست؟

headache


علل سردرد می تواند بسیار متفاوت باشد. استرس، سرماخوردگی، ستون فقرات گردنی، اختلال در اندام های سم زدایی بدن، اختلالات خواب تنها چند نمونه هستند. تأثیراتی مانند شرایط نور، آب و هوا، بوها یا موسیقی نیز می توانند باعث میگرن و سردرد شوند. 74 درصد از خروپفانی که آپنه خواب تشخیص داده نشده یا درمان نشده دارند از سردرد شکایت دارند. افزایش سطح CO2 در خون اغلب یک عامل کمک کننده در اینجا است. پس از شروع درمان آپنه خواب، کیفیت زندگی با توجه به سردرد به طور ناگهانی بهبود می یابد. این هم برای کمیت (یعنی سردردهای کمتر) و هم برای کیفیت (یعنی سردرد کمتر) صدق می کند. ماندن در اتاق های گرفتگی نیز می تواند باعث سردرد شود. غلظت CO2 در اتاق خواب ها اغلب به طرز ناخوشایندی بالا است. شعار اینجا این است: تهویه کنید و از تبادل هوای خوب اطمینان حاصل کنید. مقصر دیگر: سطح قند خون خود را ثابت نگه دارید. نوسانات شدید می تواند باعث سردرد در شب شود. راه حل های ممکن: توجه داشته باشید که چقدر آب می نوشید یا در کنار تخت آب قرار می دهید. کپک در اتاق خواب نیز باعث سردرد می شود. علاوه بر این، نور ساعت زنگ دار، چراغ خیابان یا چراغ آماده به کار تلویزیون می تواند با نور خود خواب را مختل کند، خواب عمیق کمتری ایجاد کند و در نتیجه باعث سردرد در هنگام خواب شود.

33

نکات کمک های اولیه برای سردرد

1. تنفس آگاهانه


در حالی که عمیقاً در شکم خود نفس می کشید تا پنج بشمارید. نفس خود را نگه دارید و تا 8 بشمارید. به آرامی نفس بکشید و تا 8 بشمارید. دستان خود را روی شکم خود قرار دهید و روی تنفس خود تمرکز کنید. می توانید تمرین را هر چند وقت یکبار که دوست دارید و احساس خوبی دارید تکرار کنید. طولانی شدن بازدم (یعنی بازدم) باعث کاهش غلظت CO2 در خون می شود. در همان زمان، غلظت اکسیژن افزایش می یابد. این تمرین برای بسیاری با بالش چشم آسان تر است. وزن بالش همراه با رایحه گیاهان، آرامش عمیق را تضمین می کند.

2. بستر بالا در برابر میگرن


مثال‌های عملی از مشتریان من نشان می‌دهد که سر تخت بالا (موقعیت شیب‌دار سر تخته) تسکین زیادی می‌دهد. بالش دیگری نیست، اما بالا بردن قسمت سر تا حدود 20 تا 30 درجه حملات میگرنی را در 68 درصد از افراد مبتلا تسکین می دهد. و همه بدون دارو!

فروش ویژه کالای خواب و تشک طبی رویال

3,880,000تومان

تشک طبی رویال 10 – 2 سال ضمانت

4,200,000تومان

تشک طبی رویال 9 – 3 سال ضمانت

4,400,000تومان

تشک طبی رویال 8 – 4 سال ضمانت

5,140,000تومان

تشک طبی رویال 6 – 6 سال ضمانت

3. اتاق را تاریک کنید

مطمئن شوید که محیط خوابتان تاریک است. از طرف دیگر، می توانید ماسک خواب هم بزنید. به طور کلی، به جلوگیری از نور و سر و صدا کمک می کند. حوله های خنک نیز می توانند مفید باشند. همه چیز برای همه کار نمی کند، اما به طور کلی، خواب سردرد و میگرن را تسکین می دهد.

4. به اندازه کافی بنوشید

در طول روز زمانی برای نوشیدن و در شب سردرد ندارید؟ در طول روز یک روبان پشمی آبی دور مچ دست خود ببندید. این همیشه به شما یادآوری می کند که آب کافی بنوشید. یک یادآوری ساده که می تواند از سردردهای شبانه محافظت کند. تنظیم یادآوری روی تلفن همراه/تلفن هوشمند نیز می تواند به نوشیدن بیشتر یا زودتر خوابیدن کمک کند. اکنون برنامه هایی برای آن نیز وجود دارد.

3 3

5. اکسیژن و خواب

اکسیژن در اتاق خواب  خواب با پنجره باز  فوق العاده است. متأسفانه، این همیشه امکان پذیر نیست – چه به دلیل سر و صدای خیابان یا نور. در صورت لزوم، دستگاه های تصفیه هوا یا اکسیژن ساز می توانند در اینجا مفید باشند. اگر می خواهید بدانید میزان اکسیژن اتاق خواب شما در شب چگونه است، می توانید یک متر Co² را از فروشگاه آهن آلات تهیه کنید. یک دستگاه اندازه گیری برای تلفن هوشمند، چیزی از Sprimo، نیز می تواند مفید باشد.

6. آلرژی

آلرژی باعث تورم مخاط بینی در شب می شود. بینی باریک به این معنی است که اکسیژن کمتری استنشاق می شود، دهان باز می شود و خشک می شود. که خواب را مختل می کند. اکثر مشتریان من خروپف، تنگی نفس، سردرد ضربان دار و افزایش خواب آلودگی در روز را گزارش می دهند. فیلترهای گرده روی پنجره ها، پدهای بینی با فیلترهای گرده، دوش گرفتن و شستن موهایتان در عصر در اینجا کمک می کنند.

2

نتیجه


اگر سردرد به طور مکرر و همراه با سایر عوارض جانبی مانند تاری دید، اختلالات گفتاری، سرگیجه، گزگز و بی حسی رخ می دهد، از پزشک خانواده خود بپرسید. سردردهای خوشه ای نیز در شب هنگام خواب شایع هستند. فقط اکسیژن درمانی فوری و با دوز بالا می تواند در اینجا کمک کند. تشخیص سردرد خوشه ای توسط پزشک انجام می شود – این همچنین به درمان و تجویز اکسیژن کمک می کند.

 

تشک رویال

3.8 از 5
سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *