روش صحیح شستن تشک در خانه به روش ساده + بهترین روش های تمیز کردن تشک تخت خواب و خوشخواب

خیلی از افراد پول را سرمایه زندگی می دانند ولی سلامتی سرمایه جدی زندگی می باشد. شما برای سلامتی خود هر چقدر هزینه کنید باز هم کم است. یکی از مهمترین وسایل خانه تشک است که رابطه مستقیمی با سلامتی فرد دارد و شما باید از خرید تشک کاملا مطمئن شوید. زمان خرید تشک یکی از مهمترین مواردی که باید به آن دقت کنید دوام و ماندگاری تشک است این بدان معناست که تشک زمان آلودگی نیاز به شستشو دارد و شما باید مکانی که بر روی آن استراحت می کنید را کاملا پاکیزه نگه دارید به همین منظور تشک باید دوام زیادی داشته باشد تا زمان شستشو ابر آن خراب و مچاله نشود. تشک ها بعد از چند وقت استراحت بر روی آن آلوده می شوند که این آلودگی اعم از : گرد و خاک ، سلول های مرده پوست ، خون ، لکه زرد ، خورده زباله و… که نیاز است هر چند وقت یکبار تشک خود را شستشو دهید. ما در این مقاله ۵ راه حل برای شستشو خوشخواب به شما آموزش می دهیم که به راحتی تشک خود را شستشو دهید.

1 1

وسایل لازم برای شستشو تشک:

جاروبرقی با مکش خوب

مایع ظرفشویی (مایع ظرفشویی بهتر است دارای آنزیم باشد)

جوش شیرین

پارچه سفید تمیز

آب سرد

تشک را از روی تخت بلند کنید

ابتدا تشک را از روی تخت جدا کنید و بر روی زمین قرار دهید. تمامی بالش ها رو تختی و ملحفه را در ماشین لباسشویی بشویید به علت آنکه اگر بر روی آنها گرد و خاک و زباله بود پاک شود تا دوباره وارد تشک شما نشود. بهتر است آنها را با آب داغ بشویید تا تمامی ذرات گرد و غبار به خوبی از روی تشک پاک شوند.

2

جاروبرقی کنید

بهتر است از جاروبرقی با مکش زیاد کمک بگیرید و با تمام فشار روی تشک خود را جارو بکشید تا اثری از گرد و خاک نباشد و تشک شما زمان شستشو رنگ ندهد. دقت کنید لا به لای تخت را هم جارو کنید به علت آنکه ممکن است مقداری زباله در آنجا هم وجود داشته باشد.

لکه ها را از بین ببرید

اگر بر روی تشک شما لکه های رنگی وجود دارد بهتر است از مایع ظرفشویی آنزیم دار استفاده کنید تا لکه را به خوبی پاک کند.

نکته ۱ : به هیچ عنوان تشک خود را در آب قوطه ور نکنید به علت آنکه ابر شما مقاومت خود را از دست می دهد و دیگر به حالت اولیه بر نخواهد گشت.

نکته ۲ : حتما از دستمال سفید یکدست بدون رنگ و کثیفی استفاده کنید و مایع ظرفشویی را بصورت مالشی و یک آن بر روی تشک نریزید بهتر است مایع را با کمی آب سرد مخلوط کنید و داخل اسپری ریخته و با یک افشانه بصورت ضربه ای با دستمال لکه را پاک سازی کنید.

جوش شیرین بپاش

امروزه به علت آپارتمانی بودن خانه ها اکثر افراد دسترسی به نور افتاب را ندارند به همین منظور بر روی تشک جوش شیرین بپاشید تا تمام باکتری و آلودگی های سطح تشک را از بین ببرد. اگر بعد از شستشو تشک حس کردید تشک شما بوی نا مطبوعی به خود گرفته است با پاشیدن جوش شیرین کاملا این بوی بد را از روی سطح تشک خواهید برد.

تشک رویال

5 از 5
سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *