علت بی خوابی در زنان و مردان چیست + درمان خانگی

5


خوابِ كافي در شب داراي فوايدي از قبيل افزايشِ قدرت حافظه ، افزايش طول عمر و تقويت سيستم ايمني است ،
و ميزان خواب هر فرد متاثر از ساعت بيولوژيكي اوست كه بر اساس ريتم شبانه روزي ، بوسيله نور خورشيد تنظيم مي‌شود نور خورشيد🌞 در ترشح يا عدم ترشح هورموني به نام ملاتونين كه در تنظيم سيكل شبانه روزي بدن نقش دارد ، موثر است . و یکی از دلایل بی خوابی کمبود ملاتونین است.

4 5



😎حالا ملاتونین چیه؟


ایشون «هورمون تاريكي» هستن ؛ چون در زمان تاريكي توليد شده و حتي با مقاديرِ كمِ نور🕯 توليد آن متوقف مي‌شود اين هورمون توسط غده «پينه آل» ترشح شده و در ايجاد و تنظيم ريتم خواب و بيداري در بدن نقش دارد ،

🤔(اینکه نقش خیلی مهمی داره واضحه فقط نمیدونم با این همه اهمیت چرا اینقدر لوسه ،حالا یه ذره نور اتاق یا نور موبایل که چیزی نیست😏😏😏 قهر میکنه دیگه ترشح نمیکنه ، لوووسِ قهر قهرو )

👈ساخت اين هورمون بلافاصله بعد از آغاز تاريكي 🌛به اوج رسيده و سپس به تدريج در نيمه‌هاي شب كاهش مي‌يابد پس ماهایی که مشکل بیخوابی و کم خوابی داریم باید اتاق تاریک باشه و گوشی موبایلِ محترم رو بزاریم توی گاوصندوق و کلیدش هم قورت بدیم😁 که ساعت مثلا دوازده شب وسوسه نشیم و با شنیدن صدای دینگ به خودمون نگیم : یعنی کی میتونه باشه؟؟!!!
، کسی نیست جز بی خوابهایی مثل من که یک آی جی تی وی بنظرش جذاب اومده میفرسته ما هم ذوق کنیم ، والا ، بگیر بخواااب روله تا ملاتونین هامون قهر نکرده و تا صبح *زِرکِه ی چشممان بیاد!!!

33



زرکه:

یک اصطلاح کرمانشاهی و بیشتر برای بچه هایی استفاده میشود که بعد از خوردن شیر و زدن آروغ و *لَقاندن فراوان هنوز چشماش بازه و انگار نه انگار باید بخوابه

لَقاندن: خواباندن کودک روی پا و تکان دادن آن مثل گهواره

تشک رویال

سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *