درمان درد قاعدگی

1 1 2


درد قاعدگی می تواند در طولانی مدت بسیار آزاردهنده باشد. در اکثر موارد چهار هفته بعد می آیند، می روند و برمی گردند. قانون کلی این است: اگر علائم زندگی روزمره را محدود می کند، باید با متخصص زنان مشورت شود. برای هر کسی که می‌خواهد خودش کاری برای درمان درد قاعدگی انجام دهد، ده نکته مهم در اینجا آورده شده است.


1. نفس عمیق بکشید

 وقتی درد پریود را تجربه می کنید، یک نکته خوب این است که نفس عمیق بکشید. این به این دلیل است که بدن و روان برای آرامش برنامه ریزی شده اند. در عین حال، تولید هورمون های استرس کاهش می یابد، عضلات منقبض شل می شوند و درد بهبود می یابد. نحوه کار به این صورت است: صاف در مکانی ساکت بنشینید و چشمان خود را ببندید. با تمرکز روی قسمت های مختلف بدن (چشم ها، دهان، شانه ها، ستون فقرات، بازوها و پاها) به آرامی نفس بکشید و آگاهانه آنها را آرام کنید. سپس به مدت پنج دقیقه تنفس را مشاهده کنید. شمارش نفس هایتان می تواند به جلوگیری از سرگردانی ذهن شما کمک کند.


2.زمان ورزش

آیا ورزش در این دوره مجاز است؟ قطعا! ورزش یک نکته عالی به خصوص در برابر دردهای قاعدگی است. زیرا اینها عمدتاً به دلیل گرفتگی عضلات رحم و در نتیجه جریان خون ضعیف‌تر ایجاد می‌شوند. پزشکان از به اصطلاح درد ایسکمی صحبت می کنند یعنی دردی که ناشی از کاهش جریان خون است. ورزش می تواند کمک کند زیرا حرکت باعث تحریک گردش خون در سراسر بدن می شود. عضلانی رحم نیز مفید است و درد فروکش می کند. همزمان، هورمون‌های شادی ترشح می‌شوند که نوسانات خلقی هورمونی کارت قرمز را نشان می‌دهند. اتفاقاً همانطور که یک مطالعه نشان داده است، یوگا برای تسکین درد قاعدگی بسیار مفید است.

4 4 1


3. محل درد را گرم کنید

 اگر یک چیز وجود دارد که درد قاعدگی دوست ندارد، آن گرما است. زیرا باعث شل شدن عضلات و تسکین علائم می شود. از این رو نکات موثر در برابر گرفتگی عضلات، یک بطری آب گرم روی شکم، یک دوش آب گرم یا یک حمام راحت است. سپس افزودنی های حمام با بابونه ضد تشنج برای دردهای قاعدگی مناسب هستند. نکته: اگر می خواهید سریع باشید، می توانید شکم (یا پشت) را با دقت با سشوار خشک کنید.

4.ماساژ

 با احساس خوب برای وسط بدن درد پریود نیز می تواند با این نکته بهبود یابد: از روغن مرزنجوش (داروخانه) برای ماساژ ملایم استفاده کنید. زیرا گفته می شود مرزنجوش خاصیت ضد تشنج، آرامش بخش و تسکین دهنده درد دارد. برای انجام این کار، دو تا چهار قطره از روغن را در دست خود گرم کنید، سپس آن را روی شکم خود پخش کنید و به آرامی با حرکات دایره ای در جهت عقربه های ساعت ماساژ دهید.


5. چای داغ باعث آرامش می شود

 چای بومادران یک نکته خوب برای دردهای قاعدگی است. زیرا گفته می شود که ترکیبات این گیاه دارویی از تولید پروستاگلاندین ها جلوگیری می کند. اینها هورمون های بافتی هستند که در ابتدای پریود باعث ایجاد گرفتگی در رحم می شوند و باعث درد قاعدگی می شوند. نکته: همراه با سینکوفویل ضد اسپاسم و سم زدایی گزنه (به ویژه در برابر احتباس آب هورمونی مفید است)، چای فوق العاده ای می سازد که می تواند تأثیر مثبتی بر چندین مشکل قاعدگی داشته باشد. 30 گرم از گیاهان را مخلوط کنید (داروخانه) و دو قاشق چایخوری از مخلوط را با یک فنجان آب داغ دم کنید. سه بار در روز بنوشید.

3 3 1

6.نوک درد قاعدگی را امتحان کنید

اگر علائمی مانند نوسانات خلقی، احتباس آب یا دردهای پریود برای شما انرژی تمام می کند، استراحت های منظم توصیه خوبی است. به خصوص در محل کار، رفتن به پیاده روی پنج دقیقه ای هر دو ساعت یا نوشیدن یک فنجان چای در آرامش کمک می کند. همچنین مهم است که اینقدر با خودتان سختگیر نباشید. زیرا علائم معمولا فقط یک یا دو روز طول می کشد و سپس انرژی و خلق و خوی خوب به خودی خود برمی گردد.


7. درد را کوتاه کنید

 داروهایی که برای درمان درد قاعدگی استفاده می شود، آن را به طور موثر و سریع تسکین می دهد. آماده سازی با ترکیبات ضد اسپاسم باعث بهبود علائم با شل کردن عضلات منقبض رحم می شود. اگر مواد تسکین دهنده نیز گنجانده شود، درد ناشی از کاهش جریان خون به رحم (درد ایسکمی) نیز کاهش می یابد. روند طبیعی قاعدگی تحت تأثیر چنین داروهای ترکیبی قرار نمی گیرد.

8.تند برای نوسانات خلقی

 بسیاری از زنان نسبت به نوسانات هورمونی به معنای واقعی کلمه واکنش حساسی نشان می دهند. درست قبل از قاعدگی احساس ناراحتی یا حتی افسردگی می کنید. یک کمک کننده خوب در برابر علائم مستقیماً از قفسه ادویه می آید: همانطور که یک مطالعه نشان داده است، زردچوبه می تواند به طور موثری نوسانات خلقی هورمونی را متعادل کند.

2 2 2

9. فشار بیاورید

 یک نکته بسیار خوب از طب سنتی چینی (TCM) در برابر درد قاعدگی وجود دارد، یعنی طب فشاری. این کار به این صورت است: به آرامی شکم خود را با نوک انگشتان خود به اندازه یک دست زیر ناف ماساژ دهید (به مدت 30 ثانیه). سپس به آرامی دو انگشت را به عرض حدود 30 ثانیه روی استخوان شرمگاهی فشار دهید. معمولاً در نتیجه درد در قسمت پایین شکم به سرعت فروکش می کند.


10. اجازه ندهید روز به هدر برود

 درست قبل از پریود، سطوح بالای هورمون استروژن می تواند باعث احتباس آب شود. افراد مبتلا باید تا حد امکان نمک کمتری بخورند. زیرا این ماده معدنی جذب آب اضافی را در سلول های بدن تضمین می کند. در عوض، نکته 8 می تواند چاشنی مناسب و خلق و خوی خوب را در عین حال فراهم کند.

5 از 5
سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *