لایه های اصلی داخل تشک رویال

اصولا اولین کاری که خریداران برای خرید یک تشک باید انجام دهند، خوابیدن روی تشک به مدت 2 دقیقه یا بیشتر است. با این کار می توانید متوجه شوید که آیا این تشک برای شما مناسب است یا خیر!

شما روی تشک دراز می کشید تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا راحت هست یا نه و سپس تشکی دیگر را به همین نحو امتحان می کنید.

شما اگر می دانستید دقیقا به دنبالچه تشک با چه خصوصیاتی هستید و می خواهید با دراز کشیدن روی تشک چه حسی را تجربه کنید، این امر شایددرست به نظر می رسید. اما در واقع عوامل زیادی هستند که در هنگام خرید تشک باید به آن توجه نمود.

نحوه ساخت تشک مناسب و با کیفیت

یکی از مهمترین نکات در ساخت یک تشک تعادل در پشتیبانی وزن افراد است. یعنی بین وزن شما و مواد به کار رفته در تشک و هم چنین فنر کاملا هم بستگی وجود دارد.

زمانی که شما روی تشک دراز می کشید، فنر باید دارای یک ابزار حرکتی باشد که با چرخش ها و حرکات شما تنظیم شود. این حرکت باید به حدی جزئی باشد که شما متوجه آن نشوید.

اگر حتی به آرامی هم حرکت نکند، تشک به علت سختی بالای لایه های درون تشک یا زیاد سفت بودن فنر به درستی عمل نمی کند. در ضمن لایه های درون تشک باید با هم دیگر در توازن باشند.

اجزا و لایه های تشک

لایه نگهدارنده تشک

لایه نگهدارنده (support) این لایه همیشه مستقیماً و به تنهایی در بالای فنر قرار می گیرد. در بسیاری از موارد مورد استفاده در لایه نگهدارنده به کار رفته در تشک های ارزان قیمت از مواد بازیافتی و بی کیفیت تهیه می شود و در تشک های با کیفیت بالا و تشک رویال این لایه از پشم، پنبه و یا سایر مواد با کیفیت بالا ساخته شده است.

این لایه نگهدارنده همچنین با نام لایه عایق بندی (insulating layer) نیز شناخته می شود که در واقع فنر را در مقابل مواد به کار رفته در لایه های بالایی عایق می کند

لایه تاج تشک

لایه تاج تشک (Bridging Layer) باید کاملاً با نظریه Goldilocks مطابقت داشته باشد. بر اساس این نظریه این لایه نباید از لایه پشتیبانی زیرین، سفت تر و از لایه های بالاتر از خود نرم تر باشد ترکیبات اولیه متفاوتی می توانند در این بخش به کار روند.

لایه راحتی تشک

لایه راحتی تشک (comfort layer) از مواد اولیه نرمی تشکیل شده است و ساخت آن از سایر بخش ها راحت تر است. لایه راحتی دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد و در واقع این لایه است که توجه مصرف کنندگان را به خود جلب می کند.

رضوانه نومیری
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.