خوابیدن بر روی شکم خوب است یا خیر؟

tasvirezendegi ir 1107

کدام تشک برای وضعیت خواب شما بهترین است؟


تشک باید به اندازه شما و موقعیت خوابتان جداگانه انتخاب شود. زیرا وضعیت خوابیدن نیز شرایط مناسبی را بر روی تشک قرار می دهد تا بدن به صورت ارتوپدی به درستی قرار گیرد. در وضعیت خوابیدن معده باید تشک های سفت تری با قابلیت ارتجاعی بالا انتخاب کنید. وضعیت خوابیدن پشت به بهترین وجه با یک تشک بسیار کشسان مناسب است. یک تشک انعطاف پذیر برای موقعیت خواب جانبی ایده آل است. به عنوان یک خواب فعال، باید به انعطاف پذیری بالا توجه کنید. در این صفحه می توانید دریابید که کدام تشک برای وضعیت خواب شما مناسب است.

چک لیست تشک متناسب با وضعیت خواب شما

✓ مقایسه موقعیت های مختلف خواب

✓ آنچه باید به عنوان یک معده خواب در نظر بگیرید

✓ آنچه شما باید به عنوان یک پشت خواب در نظر بگیرید

✓ آنچه شما باید به عنوان یک خواب جانبی در نظر بگیرید

✓ آنچه شما باید به عنوان یک خواب فعال در نظر بگیرید

2486 799x400 1

تشک مناسب را پیدا کنید


آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چگونه ترجیح می دهید بخوابید؟ یا آیا از قبل موقعیت خواب ترجیحی خود را می دانید؟ حدود دو سوم افراد به پهلو می خوابند و پس از آن افرادی که فقط به پشت می خوابند قرار دارند. برخی از افراد فقط می توانند واقعاً روی شکم خود استراحت کنند. افراد خواب فعال به ندرت در یک وضعیت باقی می مانند. که اساساً بهتر است، زیرا ماهیچه ها شل می شوند و رباط ها می توانند شل شوند. اما هر کسی موقعیت مورد علاقه ای دارد که ترجیح می دهد در آن بخوابد. در صورت بروز کمردرد یا حتی تنش، سعی می کنیم موقعیت معمول خود را هنگام خواب تغییر دهیم تا از درد یا تنش جلوگیری کنیم. متأسفانه، این یک اشتباه است، زیرا در طول مرحله خواب، ما در واقع هیچ تأثیری روی وضعیت بدن ما برای استراحت مناسب نداریم. بنابراین، قبل از خرید یک تشک، باید مطمئن شویم که این تشک برای وزن، اندازه و فرم بدنی مناسب است و برای عادات خواب فردی ما مناسب است. این تنها راهی است که می‌توانیم خوابی سالم و آرام داشته باشیم تا بتوانیم روز بعد را مناسب شروع کنیم. در ادامه این صفحه، توصیه‌های تشک مربوطه را برای موقعیت‌های خواب مربوطه خواهید یافت.

مقایسه وضعیت های مختلف خوابیدن

بنابراین ما بین سه نوع خواب تمایز قائل می شویم: خواب های معده، خواب های پشتی و خواب های پهلو. به این حالت خواب فعال اضافه شده است. اساساً می توان گفت که مهم نیست در چه وضعیتی می خوابیم، برای داشتن خوابی سالم و آرام، نواحی سنگین تری مانند شانه ها و باسن باید به نرمی فرو روند و نواحی مانند گردن و کمر به طور بهینه حمایت شوند. این امر ستون فقرات ما را در منحنی S دوتایی طبیعی خود نگه می دارد. این حالت را که مثلاً در حالتی که صاف و راحت می ایستیم، اتخاذ می کنیم، در مرحله خواب نیز باید توسط بدن دراز کشیده باشد. صرف نظر از اینکه شکم، پشت، پهلو یا فعال می خوابیم.

وضعیت خوابیدن معده


اگرچه وضعیت خوابیده یکی از سه حالت خواب است که اغلب انجام می شود، اما با تقریباً 14٪ نادرترین وضعیت است. به عنوان یک قاعده، افرادی که معده می‌خوابند، معمولاً بدون استفاده از بالش، روی شکم خود دراز می‌کشند. در این حالت، بازوها یا زیر سر قرار می گیرند یا به طور گسترده ای از بدن کشیده می شوند (به تصویر مراجعه کنید).

برای نوزادان، وضعیت مستعد به ویژه ترجیح داده می شود. با این حال، با افزایش سن، محبوبیت آن نزد اکثر مردم از دست می‌رود. پس از آن، وضعیت دراز کشیده اغلب با حالت پهلو یا پشت جایگزین می شود. به منظور جبران درد موجود، وضعیت خواب نیز بیشتر تغییر می کند.

download 2 11 1024x684 1

مزایا خوابیدن بر روی معده

متاسفانه هیچ مزیت طبیعی برای وضعیت خوابیدن معده وجود ندارد. بنابراین تراورس های ساختمانی حتما باید توسط تشک مناسب حمایت شوند. در غیر این صورت، این وضعیت خواب به سرعت منجر به تنش و درد می شود. معایب: به همان اندازه که شهرت شما بد است، متأسفانه به همان اندازه ناسالم هستید. زیرا دراز کشیدن روی شکم ناسالم ترین وضعیت خوابیدن است. برای تنفس بدون مانع، سر به طرفین چرخانده می شود که ستون فقرات گردنی را به طور نامطلوبی می پیچد.


سر، ستون فقرات و دم دیگر به درستی قرار ندارند. درد ناخوشایند گردن و کمر، کمردرد و تنشی که باعث سردرد می شود اغلب نتیجه آن است. فشار روی اندام های داخلی نیز افزایش می یابد و بدن مجبور است از نیروی بیشتری برای پرفیوژن آنها استفاده کند. گردش خون ضعیف تر، از جمله بازوهای زیر سر، به این معنی است که اکسیژن کمتری وارد بافت می شود. شانه ها نیز به اندازه کافی در وضعیت مستعد رها نمی شوند. در مجموع، این منجر به خواب ناآرام تر و ضعیف تر می شود. از آنجایی که معده‌خواب‌ها مطمئناً کمتر بهبود می‌یابند، اغلب روز بعد احساس خستگی و ناتوانی می‌کنند. تشک مناسب: تشک بهینه برای وضعیت خواب معده باید ستون فقرات را تا حد ممکن تسکین دهد. تشک سفت تری در ناحیه لگن انتخاب کنید تا پشت تو خالی ایجاد نشود. اما تشک نباید در ناحیه لگن خیلی سفت باشد تا در ناحیه کمر فشاری ایجاد نشود. برای متوسط ​​سالم، این تشک باید “همه کاره” باشد. تشک خیلی سفت اجازه نمی دهد بدن به اندازه کافی در آن فرو رود. پیچ خوردگی در ستون فقرات و فشار روی ماهیچه ها ایجاد می شود. اگر تشک خیلی نرم باشد، ستون فقرات آویزان شده و به پشت توخالی منتهی می شود. توصیه ما: تشک های هسته ای فنری جیبی، تشک های هسته ای فنری جیبی و همچنین تشک های فوم سرد» با 7 ناحیه خوابیده برای افراد معده مناسب هستند. بنابراین باید تشکی با قابلیت ارتجاعی بالا و انعطاف پذیری بالا باشد، به این معنی که به سرعت با موقعیت جدید سازگار می شود. به شکم‌خواب‌ها توصیه می‌کنیم از تشک‌های ویسکو استفاده نکنند، زیرا فوم نرم ویسکو می‌تواند باعث کشیده شدن بیش از حد ناحیه گردن شود. سپس تشک ویسکو نیز به طور مشروط برای افراد معده مناسب است. اتفاقاً تشک های ویسکو نیروی بازیابی بسیار آهسته و با تأخیر زمانی دارند که چندان به خوابیدن کمک نمی کند. اگر باز هم نمی خواهید بدون خواص عالی تشک ویسکو کار کنید، لایه فوم باید کمتر از 3 سانتی متر باشد.

5 از 5
سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *