تمیز کردن و مراقبت از تشک: ادرار، کنه، عرق  + بهترین درمان های خانگی: جوش شیرین، بیکینگ پودر، سرکه

تشک شما باید هر روز کارهای بزرگی انجام دهد: نه تنها به طور قابل اعتمادی از بدن شما در هنگام خواب پشتیبانی کند، بلکه رطوبتی را که بدن شما هنگام خواب آزاد می کند نیز از بین ببرد. تشک شما همچنین به تنظیم گرما در شب کمک می کند. برای اینکه بتوانید روز را با آرامش شروع کنید، تشک شما باید در شب تحویل دهد. برای اینکه بتواند خدمات خود را در طول سالیان متمادی به طور مطمئن ارائه کند، نیاز به مراقبت و نظافت منظم دارد. حتی با رعایت بهترین نکات بهداشتی، مایت‌های بی‌شماری گرد و غبار خانگی در تشک‌ها لانه می‌کنند، که نه تنها به عنوان افراد مبتلا به آلرژی، باید از تکثیر آن‌ها جلوگیری کنید. در اینجا می توانید نحوه مراقبت صحیح از تشک خود، نحوه ایجاد روال مراقبت بهینه و درمان های خانگی را برای از بین بردن انواع مختلف لکه ها بیابید.

4 2

یک لکه شراب قرمز اینجا، شکلات آغشته شده آنجا، و کمی خون دماغ آنجا. این کثیفی روی تشک نه تنها ظاهری ناخوشایند دارد، بلکه منبع میکروب و باکتری درون آن نیز می باشد. بنابراین، یا باید تشک خود را با محافظ تشک در برابر آلودگی محافظت کنید یا لکه های جدید را مستقیماً پاک کنید. لکه برها و متخصصان تمیز کننده مخصوصی برای از بین بردن لکه ها وجود دارد. اما با درمان های خانگی مناسب، می توانید تشک خود را به راحتی تمیز کنید. هنگامی که تشک را تمیز می کنید، اگر یک روکش قابل جابجایی داشته باشد، بسیار راحت تر است. بنابراین، قبل از شروع شستشو، ابتدا بررسی کنید که آیا این امکان وجود دارد یا خیر. همچنین همیشه به یاد داشته باشید که تشک ها قبل از استفاده مجدد باید کاملاً خشک شوند. همچنین هسته تشک نباید حاوی رطوبت باقیمانده باشد، در غیر این صورت خطر کپک و لکه های کپک وجود دارد که برای سلامتی خطرناک است.


تشک را با جوش شیرین تمیز کنید

 جوش شیرین یک درمان خانگی شگفت انگیز است: چه برای از بین بردن لکه از روی لباس، از بین بردن کثیفی های خانگی، پختن یا تمیز کردن عمیق تشک خود – می توانید روی جوش شیرین حساب کنید. دلیل زیادی نمی خواهد، شما می توانید تشک خود را به طور منظم (حتی به صورت روتین) با جوش شیرین تمیز کنید. جوش شیرین اثر قارچ کش دارد، به این معنی که قارچ ها و هاگ ها را از بین می برد. علاوه بر این، ضدعفونی کننده است و می تواند ناخالصی های سبک را از بین ببرد. برای تمیز کردن تشک خود با جوش شیرین، مراحل زیر را دنبال کنید: تشک خود را با جوش شیرین (بدون روکش لحاف) بپاشید. با استفاده از یک جارو دستی یا یک برس درشت، پودر جوش شیرین را روی سطح تشک بمالید. بگذارید جوش شیرین عمل کند و خیس بخورد. زمان قرار گرفتن در معرض نباید خیلی کوتاه باشد، در حالت ایده آل یک صبح کامل یا حداقل چند ساعت. اکنون می توانید جوش شیرین را با جاروبرقی از روی تشک پاک کنید. ← تشک شما باید دوباره کمی سفیدتر و معطر یا بی بو شود.

5 2

تمیز کردن تشک ها با جوش شیرین نیز بر اساس این اصل عمل می کند. مانند جوش شیرین، بکینگ پودر در یک منطقه بزرگ با یک الک (آشپزخانه) روی تشک پخش می شود. ما هنوز یک خانم خانه دار کوچک در آستین خود داریم: قبل از اینکه روی تشک بپاشید، مقداری روغن اسطوخودوس (یا هر اسانس دیگری که دوست دارید) روی جوش شیرین بریزید. اسانس رایحه تازه ای را ارائه می دهد و می تواند یک اثر آرام بخش داشته باشد. بی دلیل نیست که اسطوخودوس برای تزیین اتاق خواب مناسب است.

تمیز کردن تشک با نوشابه

تمیز کردن تشک با نوشابه درست مانند تمیز کردن با جوش شیرین یا جوش شیرین عمل می کند. پس از توزیع، می توانید (به دلخواه) پودر را با یک برس روی تشک کار کرده و بگذارید تا اثر کند. بعد از چند ساعت از جاروبرقی استفاده کنید و پودر را خارج کنید. بوها و کثیفی (سبک) دیگر نباید قابل مشاهده باشند. کنه ها را می توان با کمک جوش شیرین، بیکینگ پودر یا پودر سودا نیز مهار کرد.

تمیز کردن تشک با سرکه

تشک را با سرکه تمیز کنید سرکه یک معجزه خانگی واقعی است. این نه تنها برای تمیز کردن محیط‌زیست آشپزخانه و حمام مناسب است، بلکه می‌توانید از آن برای تمیز کردن تشک خود نیز استفاده کنید. سرکه برای از بین بردن لکه های خاص از تشک مفید است. برای مثال لکه های ادرار و عرق را می توان از بین برد. برای تمیز کردن، به سادگی سرکه و آب (به نسبت 1:1 یا 2:1، بسته به میزان کثیفی آن) را در یک بطری اسپری مخلوط کرده و روی مناطق آلوده اسپری کنید. سپس با اسفنج و آب درمان کنید تا لکه ها دیگر قابل مشاهده نباشند. سرکه چربی، آهک و حتی زنگ را حل می کند. همچنین باکتری ها را از بین می برد و بنابراین می تواند به عنوان یک ضد عفونی کننده ملایم استفاده شود. می توانید از سرکه پاک کن، اسانس سرکه یا سرکه استاندارد (سبک) خانگی که در آشپزخانه دارید استفاده کنید.


تشک را با اسید سیتریک تمیز کنید اسید سیتریک نیز یک کمک قابل اعتماد خانگی است. دارای برخی قابلیت‌های تمیزکننده است و می‌توان از آن برای از بین بردن لکه‌های سرسخت و همچنین از بین بردن بوی بد استفاده کرد. به عنوان مثال لکه های خون است. اینها به خصوص سرسخت هستند زیرا به سرعت خشک می شوند و به دلیل وجود ترکیبات پروتئینی پایدار، حذف آنها تقریبا غیرممکن است. ترکیبی از نمک و اسید سیتریک (یا آب میوه) می تواند در اینجا معجزه کند. به سادگی دو ماده را با هم مخلوط کرده و به صورت خمیری غلیظ و جویدنی در بیاورید و روی لکه پخش کنید. همچنین می توانید با مخلوط آب و آب لیمو از شر لکه های ادرار خلاص شوید. فقط در یک بطری اسپری مانند سرکه مخلوط کنید و روی نواحی آسیب دیده اسپری کنید. هم خمیر تهیه شده از آب لیمو و نمک و هم مخلوط آب و آب لیمو به زمان نوردهی کوتاهی نیاز دارند. لکه های کپک را می توان با آب لیمو نیز درمان کرد.

6 1

تشک را با الکل تمیز کنید

لکه های کپک (لکه های رطوبت) و به طور خاص کپک را می توان به راحتی با الکل خانگی پاک کرد. با این حال، باید درصد بسیار بالایی (بیش از 70 درصد حجمی) باشد. می توانید چنین الکلی را در داروخانه خریداری کنید. الکل را با آب مخلوط کنید و لکه ها را با یک پارچه نخی از تشک خارج کنید. کنه ها را نیز می توان با درمان با الکل از بین برد. برای این کار، الکل را (در اینجا ودکا 40 درصد نیز مناسب است) با اسانس دلخواه در یک بطری اسپری مخلوط کنید. به عنوان مثال، روغن درخت چای دارای اثر ضد باکتریایی اضافی است، در حالی که روغن اسطوخودوس معطر و آرام بخش است. می توانید پس از تمیز کردن تخت به ضد عفونی کردن سطح تشک عادت کنید. به این ترتیب به باکتری ها فرصت نمی دهید و در دراز مدت بهداشت تختخواب خود را افزایش می دهید.

سایر وسایل کمکی برای تمیز کردن تشک

علاوه بر درمان‌های خانگی مختلف برای تمیز کردن انواع لکه‌ها، ابزارهای دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند به تمیز کردن تشک‌ها کمک کنند. در ادامه نظافت با بخارشوی و جاروبرقی تجاری موجود را ارائه می دهیم. اگر می خواهید تشک خود را با ابزاری متفاوت از ابزارهای ذکر شده در اینجا تمیز کنید – به عنوان مثال با فوم فرش که اغلب به خوبی کار می کند – باید قبل از آن بیشتر در مورد آن بدانید. اگر شک دارید، با سازنده تشک خود تماس بگیرید. به ویژه تمیز کردن با آب می تواند به این معنی باشد که تشک را نمی توان برای چند روز استفاده کرد. تمیز کردن با فشار می تواند بر ثبات ابعادی تشک تأثیر بگذارد.

تشک را با بخارشوی تمیز کنید

آیا واقعاً می خواهید تشک خود را بخار کنید؟ برای این کار بخارشوی همسایه ات را قرض گرفتی؟ در اینجا شما باید مراقب باشید. به طور کلی تمیز کردن تشک با بخارشوی توصیه نمی شود. یک بخارشوی بخار داغ را با فشار بسیار بالا از نازل ها خارج می کند. به عنوان مثال، برای اینکه کنه ها در حین تمیز کردن با بخار از بین بروند، جت بخار باید برای مدت بسیار طولانی به همان منطقه مورد نظر باشد. در نتیجه تشک کاملاً خیس می شود و باید حداقل یک روز خشک شود، احتمالاً خیلی بیشتر. اگر تشک فومی دارید (مثلاً از فوم سرد یا فوم ویسکو) گرمای بخار می تواند به کف تشک شما آسیب برساند. این تشک برای تمیز کردن و تمیز کردن با گرما ساخته نشده است. روش تمیز کردن ملایم تر این است که تشک را جاروبرقی بکشید.

تشک رویال

3.2 از 5
سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *