تشک های پرستاری برای مراقبت در منزل

4


تشک های پرستاری هنگام مراقبت از افراد مسن یا بیمار بسیار مفید هستند. معمولاً می تواند بیشتر از تشک “عادی” انجام دهد. بسته به مدل، برای بیماری های خاص مانند دکوبیتوس، زوال عقل و بیماری پارکینسون نیز طراحی شده است. سبک تر است و در نتیجه کار کردن برای مراقبان راحت تر است و همچنین دارای خواص ویژه ای است. اگر یک فرد سالم حدود 8 ساعت در روز را در رختخواب بگذراند، این می تواند برای افرادی که نیاز به مراقبت دارند بسیار بیشتر باشد، گاهی اوقات حتی تا 24 ساعت، مانند بیماران کما. به همین دلیل است که تشک های مراقبتی باید اطمینان حاصل کنند که بیماران به طور مطلوب روی آنها دراز می کشند و می توانند شب ها خوب بخوابند. خواب خوب شبانه برای کل بدن و روان مهم است. از آنجایی که کسانی که بد می خوابند یا خیلی کم می خوابند نه تنها تحریک پذیر هستند، در دراز مدت مشکلات جسمی و روانی دیگری نیز به وجود می آید. اما چه کسانی به تشک مراقبتی نیاز دارند و کدام تشک مناسب است؟

1


هنگام خرید تشک مراقبتی باید به چه نکاتی توجه کرد:

سیستم تماس اضطراری برای در خانه و در حال حرکت تشک های مراقبت در واقع تشک های کاربردی هستند. برای هر بیماری یا محدودیت فیزیکی، باید عملکرد مناسبی داشته باشد. طیف وسیعی از تشک های مراقبتی و تشک های مخصوص افراد نیازمند مراقبت بسیار زیاد است. این سوال به سرعت پیش می آید: کدام تشک مناسب است؟ با استفاده از این راهنمای تشک مراقبت، توجه شما را به چند نکته جلب می کنم که در هنگام خرید تشک مراقبتی باید در نظر بگیرید. وقتی صحبت از تشک می شود، البته هیچ تشک وجود ندارد. آنچه برای یک نفر خوب است برای دیگری تقریبا غیر قابل تحمل است. اجزای زیادی وجود دارد که با هم تعامل دارند. بنابراین باید از قبل بررسی کنید که کدام تشک برای مورد خاص شما مناسب است. من می خواهم به شما چند نکته را در مورد آنچه که در مورد تشک مراقبت مهم است ارائه دهم:


تشک های مختلفی برای بیماری های مختلف وجود دارد. آیا تشک باید برای یک بیماری خاص مانند دکوبیتوس، بیماران درد (روماتیسم، آرتروز)، مشکلات کمر، پارکینسون، زوال عقل/آلزایمر تسکین دهد؟ در صورت وجود بی اختیاری، هنگام انتخاب تشک و لوازم جانبی مربوطه مانند محافظ تشک، درج تخت، پد محافظ تخت و غیره نیز باید به این موضوع توجه شود. اگر باید تشک را مرتباً بچرخانید یا از تخت بیرون بیاورید، باید سبک باشد تا مراقب بتواند بدون فشار آوردن به کمر کار کند. تشک باید متناسب با وزن بیمار طراحی شود. یک تشک تخت پرستاری با کیفیت تهیه کنید. به عنوان یک قاعده، تشک ها توسط افرادی که نیاز به مراقبت دارند بیشتر از افراد سالم در معرض فرسایش قرار می گیرند. تشک تخت و همچنین روکش باید به راحتی تمیز شوند تا همیشه تازه و بهداشتی باشند.

2


آیا تشک برای یک تخت مخصوص مراقبت لازم است یا برای یک تخت خواب معمولی؟

اگر تشک پرستاری در یک تخت معمولی قرار می گیرد، ارتفاع فریم تخت باید در نظر گرفته شود. تشک برای یک تخت مراقبت معمولا به ضخامت یک تشک “عادی” نیست. تشک اندازه های مختلفی دارد. عرض و بلندی تخت خود را اندازه بگیرید و تشکی متناسب با آن بخرید. اگر یک قاب باریک با قابلیت تنظیم الکتریکی دارید، تشک باید برای آن مناسب باشد. اگر اینطور نیست، تشک به جای دراز کشیدن روی توری، تمایل دارد از روی شبکه بیرون بزند. بررسی کنید که آیا تشک برای قاب چوبی شما مناسب است یا خیر. در برخی از قاب های لت، فواصل بین لت ها برای همه تشک ها مناسب نیست. به عنوان یک قاعده، هرچه فاصله بین نوارهای جداگانه کمتر باشد، بهتر است. لطفا توجه داشته باشید: هر چه تشک سنگین تر باشد، کار با آن دشوارتر است. تشک های مراقبت نیز درجات سختی متفاوتی دارند. درجه سختی صحیح بستگی به وزن بیمار دارد. اما: به عنوان مثال، بیماران درد اغلب به یک تشک نرم نیاز دارند. بنابراین در اینجا هیچ بیان کلی وجود ندارد که درجه سختی برای کدام وزن مناسب است. روکش ها باید به راحتی تمیز شوند. روکش تشک PU را می توان تمیز کرد و هیچ مایعی در بدن نفوذ نمی کند. با این وجود، پوشش باید قابل تنفس باشد. تشک پرستاری باید فشار خوبی را کاهش دهد تا زخم بستر را به حداقل برساند. به مواد غیر سمی، قابل تنفس و سازگار با پوست توجه کنید.

تشک رویال

5 از 5
سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *