بهترین چراغ خواب برای کودکان کدام است؟

چراغ شب برای کمک به کودک شما طراحی شده است تا راه خود را در تاریکی پیدا کند و کمتر مضطرب باشد. چند نوع مختلف برای انتخاب وجود دارد و این به سرعت منجر به سرخوردگی می شود، به خصوص با چراغ های شب مدرن.

آیا نور شب باید رنگ خاصی داشته باشد و چگونه بر خواب شما تأثیر می گذارد؟ دریابید که کدام رنگ برای نور شب حس بیشتری دارد.

تأثیر روشنایی

جای تعجب نیست که نور تأثیر زیادی بر الگوهای خواب دارد. از این گذشته، در درجه اول نور است که برای جهت دهی ریتم روز و شب به کار می رود. تنها با معرفی سراسری برق مردم شروع به انجام بیشتر فعالیت های خود در تاریکی کردند. بنابراین این یک پدیده مدرن تر است که مردم هنوز بعد از غروب آفتاب فعال هستند.

هرچقدر هم که ممکن است تعجب آور به نظر برسد، در داخل شهر مدرن، بیش از آنچه که فکر می‌کردند به اجداد خود در عصر حجر نزدیک است. ما از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنیم و می‌توانیم با مردم در سراسر جهان ارتباط برقرار کنیم، اما از نظر داخلی مهم نیست.

امروزه ساعت داخلی عمدتاً بر اساس نور خورشید است. این امر به ویژه در زمستان مشخص می شود، زمانی که میزان نور در عرض های جغرافیایی اروپا کاهش می یابد. افراد کم تحرک می شوند، ترجیح می دهند در خانه بمانند و افسردگی زمستانی ممکن است رخ دهد. به عنوان مثال، یک چراغ بیدار کننده که نور خورشید را شبیه سازی می کند به مقابله با افسردگی زمستانی کمک می کند. این باید نشان دهد که مردم و خلق و خوی آنها به طور قابل توجهی تحت تأثیر نور است. بنابراین همچنین مهم است که حالت روشنایی مناسب برای نور شب انتخاب شود. در غیر این صورت، دقیقاً اثر معکوس ممکن است رخ دهد و نور شب بیشتر مانعی برای خواب خواهد بود. هورمون ملاتونین[نقش کلیدی در الگوهای خواب دارد. این هورمون به عنوان هورمون خواب نیز شناخته می شود. وقتی هوا تاریک می شود و شب می شود، بدن ملاتونین بیشتری تولید می کند. او اکنون در حالت خواب زمستانی قرار گرفته و برای شب آماده می شود.

اگر صبح سبکتر شود، تولید هورمون خواب کند می شود. در طی چند ساعت، بدن به آرامی از خواب بیدار می شود.

برای اینکه ملاتونین به طور کامل تجزیه شود، همچنین مهم است که در زمستان مدتی را در خارج از منزل بگذرانید. حتی زمانی که خورشید نمی تابد، باید هر روز حدود 15 تا 30 دقیقه را بیرون از خانه بگذرانید. این یک درمان فوق العاده برای مبارزه با خواب آلودگی در طول روز است.

نور سفید

نور سفید اغلب در لامپ‌ها استفاده می‌شود، زیرا جلوه بسیار روشنی می‌دهد. اما نور سفید به چند دلیل برای شب کاملاً نامناسب است.

از نظر ذهنی، این تصور که نور سفید روشن تر به نظر می رسد ممکن است بیشتر باشد، اما دقیقاً اثر معکوس رخ می دهد. نور سفید رنگدانه رودوپسین را تجزیه می کند که باعث می شود چشم نسبت به نور حساس تر شود. به طور خلاصه، کمتر با شب سازگار است. این منجر به شب کوری می شود و جهت یابی حتی دشوارتر می شود. به همین دلیل، اکثر سازها در وسایل نقلیه دارای نمایشگر سفید نیستند، اما دارای نمایشگرهای قرمز هستند.


اثر دیگر نور سفید این است که تولید هورمون خواب ملاتونین را مهار می کند. نور سفید نسبت بیشتری از رنگ آبی در رنگ روشن دارد. این توسط بدن به عنوان نور طبیعی روز تعبیر می شود و بنابراین هورمون خواب به سختی ترشح می شود. در نتیجه، اختلالات خواب رخ می دهد. این پدیده می تواند توسط گوشی های هوشمند و صفحه نمایش کامپیوتر نیز ایجاد شود. بنابراین، باید از وسایل الکترونیکی دارای نمایشگر حدود 2 ساعت قبل از رفتن به رختخواب خودداری کرد.

نور قرمز

ور مایل به قرمز برای چراغ های شب کودکان بسیار مناسب تر است. به طور سنتی، چراغ ها در شب قرمز مایل به قرمز بودند، زیرا رشته آن رنگ گرم را ایجاد می کند. تنها با ظهور LED ها آزادی بیشتری در انتخاب رنگ وجود دارد.

از آنجایی که نور مایل به قرمز شبیه غروب خورشید است، این رنگ نور برای چشم بسیار دلپذیرتر است. بدن در حالت روز قرار نمی گیرد و خواب نیز تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

چراغ های شب پلاگین کلاسیک و کمی مایل به قرمز بهترین راه حل برای خواب هستند تنها چیزی که باید مراقب آن بود این است که این نور زیاد روشن نباشد. زیرا علاوه بر رنگ روشن، درخشندگی نیز در خواب تاثیر دارد. اگر بیش از حد روشن باشد، بدن به طور کلی زمان بیشتری برای قرار دادن خود در حالت خواب دارد.

یک چراغ شب با یک آشکارساز حرکت می تواند سازش خوبی باشد. این مدل‌ها فقط زمانی روشن می‌شوند که حرکت اطراف را تشخیص دهد. بنابراین اگر کودک شما مجبور است به توالت برود یا چیزی برای نوشیدن از آشپزخانه تهیه می کنید. بنابراین، این چراغ‌های شب برای راهرو نیز ایده‌آل هستند و لزومی ندارد که نور بزرگ از بین برود.

نور شب رنگارنگ


برای ایجاد تنوع در اتاق کودکان، پروژکتورهای آسمان پرستاره یا لاک پشت ها به عنوان نور شب وجود دارد. اینها مدل های غیر معمولی هستند که برای از بین بردن ترس از تاریکی طراحی شده اند. نورهای رنگارنگ روی الگوهای خواب تاثیری ندارند. مشابه لامپ های قرمز، تولید ملاتونین بی تاثیر باقی می ماند. رنگ های آبی هم مشکلی ندارند. رنگ نور مضر فقط بر منابع نور تابشی سفید تأثیر می گذارد. مقدار مشخصی رنگ آبی وجود دارد که خواب را مختل می کند. اما وقتی صحبت از پروژکتورها یا لاک پشت های ذکر شده به میان می آید، اینها مخلوطی از اسباب بازی ها و چراغ های شب هستند و برای استفاده دائمی در طول شب مناسب نیستند و بیشتر به عنوان کمک خواب استفاده می شوند تا کودک شما در تخت خود احساس راحتی بیشتری کند. . اگر می‌خواهید بهترین خواب ممکن را بیش از همه ارائه دهید، چراغ‌های شب کلاسیک مایل به قرمز را انتخاب کنید. اینها برای چشم آسان هستند و بر الگوهای خواب تأثیر نمی گذارند.

تشک رویال

رضوانه نومیری
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.