بهترین ساعت مناسب برای خواب کودکان چه زمانی است

ساعت مناسب برای خواب کودکان چه زمانی است 4

کودکان به دوره های استراحت نیاز دارند، بنابراین زمان خواب بهینه مهم است. در این مقاله خواهید فهمید که کودکان در چه سنی باید چه مدت بخوابند و چگونه می توانید متوجه شوید که فرزندان به اندازه کافی سکته نمی کنند.

بهترین زمان خواب برای کودکان صفر تا 14 سال

دانشمندان زمان خواب بهینه برای کودکان را بررسی کرده اند. اینها مقادیر متوسطی هستند که بسته به کودک می توانند تا دو ساعت بالا یا پایین تغییر کنند. علاوه بر این، تعداد ساعت‌ها شامل تمام استراحت‌ها می‌شود، یعنی چرت‌های روزانه یا بعد از ظهر نوزادان و کودکان کوچک. مرکز فدرال آموزش بهداشت زمان های زیر را توصیه می کند:

صفر تا 12 ماه: نوزادان هنوز هم در ساعت 16 تا 18 زیاد می خوابند – عمدتاً در قسمت های مساوی در طول روز و در طول شب. در سه ماهگی، میانگین زمان خواب نوزاد 14.5 ساعت است. مردم شب ها بیشتر از روز می خوابند. از شش ماهگی، بسیاری از کودکان شروع به خواب شش تا هشت ساعت در هر نوبت می کنند.

ساعت مناسب برای خواب کودکان چه زمانی است 3

1 سال: کودکان یک ساله معمولا 14 ساعت می خوابند – به یک شب و دو یا چند واحد خواب در روز تقسیم می شود.

2 سالگی: در این سن، اکثر کودکان به زمان کل خواب 13 ساعت نیاز دارند. 87 درصد از آنها در بعدازظهر و همچنین چرت شب خود چرت می زنند.

3 سالگی: در سه سالگی زمان خواب حدود 12.5 ساعت است. نیمی از کودکان در این سن هنوز هم بعد از ظهر چرت می زنند.

4 سالگی: اکثر کودکان در سن چهار سالگی حدود دوازده ساعت می خوابند. حدود یک سوم از آنها هنوز به چرت بعد از ظهر نیاز دارند.

خواب 1

خرید انواع کالای خواب، تشک طبی و طبی فنری با کیفیت عالی و قیمت مناسب
تا 10 سال گارانتی | اورجینال | ارسال فوری به سراسر ایران کمتر از سه روز کاری

5 سالگی: کودکان پنج ساله به طور متوسط ​​11.5 ساعت خواب دارند و معمولاً دیگر چرت بعدازظهر نمی خورند.

6 سالگی: این سنی است که اکثر کودکان مدرسه را شروع می کنند. باید 11 ساعت بخوابد تا بچه صبح ها استراحت کند.

7 تا 9 سال: مدت زمان خواب به تدریج کاهش می یابد. بسته به نوع، کودکان در این سن به ده تا یازده ساعت خواب نیاز دارند.

10 تا 14 سال: نوجوانان در این محدوده سنی میانگین زمان خواب 9 تا 11 ساعت دارند.

زمان خواب را تعیین کنید: زمان خواب تا حد زیادی به زمانی بستگی دارد که کودک باید صبح از خواب بیدار شود. سپس شما به سادگی می توانید به عقب محاسبه کنید. اگر مدرسه از ساعت 8 صبح شروع می شود و کودک شش ساله مجبور است ساعت 7 صبح بیدار شود، باید حدود ساعت 19 شب قبل در رختخواب باشد.

ساعت مناسب برای خواب کودکان چه زمانی است 2

نکاتی برای زمان خواب مناسب

اگر نگران این هستید که آیا کودکتان به اندازه کافی نمی‌خوابد یا اینکه چگونه می‌تواند بهتر بخوابد، این نکات می‌توانند کمک کنند:

دفترچه خاطرات خواب

بنویسید که کودک شما چند هفته چقدر می خوابد. این شامل یک چرت بعد از ظهر یا یک چرت در صندلی ماشین است. به رفتار فرزندتان نیز توجه کنید. اگر در طول روز بی قرار است یا به سرعت خسته می شود، در تمرکز مشکل دارد یا به تعداد زیادی عفونت مبتلا می شود، این می تواند نشان دهنده کمبود خواب باشد. متخصصان اطفال افراد مناسبی برای تماس با اینجا هستند.

خواب 1

خرید انواع کالای خواب، تشک طبی و طبی فنری با کیفیت عالی و قیمت مناسب
تا 10 سال گارانتی | اورجینال | ارسال فوری به سراسر ایران کمتر از سه روز کاری

چرت بعد از ظهر

 اگر بچه‌های کوچک بین دو تا چهار سال به سختی می‌توانند در شب به رختخواب بروند، این می‌تواند نشان‌دهنده طولانی بودن چرت بعد از ظهر آنها باشد. سپس زمان کامل خواب را از نزدیک تماشا کنید. می تواند به کوتاه کردن چرت بعدازظهر یا حذف کامل آن کمک کند.

زمان خواب

 زمان خواب و بیداری منظم به کودک کمک می کند تا به ریتم خواب خوب عادت کند.

استراحت

 زمان قبل از رفتن به رختخواب باید آرام باشد تا بدن بتواند به آرامش روی آورد. داستان بهتر از تلویزیون یا کامپیوتر و در آغوش گرفتن بهتر از ورزش یا جست و خیز.

ساعت مناسب برای خواب کودکان چه زمانی است 1

محیط

 اتاقی که کودک در آن می خوابد باید ساکت و تاریک باشد. و برروی یک تشک مناسب باید خوابانده شود بعد به این ترتیب بدن می تواند هورمون خواب ملاتونین را تولید کند و خواب در طول شب بهبود یابد.

منطقه خنثی

 تخت و خواب نباید به عنوان تنبیه استفاده شود. زیرا در این صورت کودک احساسات و افکار منفی را با آن مرتبط می کند. در عوض، تخت را می توان به عنوان واحه ای از رفاه با اسباب بازی های نوازشگر و ملحفه های زیبا طراحی کرد.

تشریفات

 فرآیندهای مکرر کودک را به طور ایده آل برای خواب آماده می کند. چنین مراسمی می‌تواند شامل مسواک زدن، خواندن داستان و خواندن آهنگ قبل از خواب باشد.

ساعت زنگ دار

 کودکان معمولاً هنگام خواب این احساس را دارند که چیزی را از دست می دهند. یک ساعت زنگ دار می تواند در اینجا کمک کند. با این کار کودک می تواند مطمئن باشد که در ساعت مشخصی از خواب بیدار می شود. بسیاری از مدل ها نور کمی نیز دارند، به طوری که کودک یک محیط خواب دلپذیر، اما نه کاملا تاریک دارد. دستگاه های دارای آموزش خواب زمان را با رنگ های مختلف نمایش می دهند.

خواب 1

خرید انواع کالای خواب، تشک طبی و طبی فنری با کیفیت عالی و قیمت مناسب
تا 10 سال گارانتی | اورجینال | ارسال فوری به سراسر ایران کمتر از سه روز کاری

5 از 5
سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *