بهترین بالش طبی برای خواب

3

با بالش مناسب راحت تر بخوابید

در این مقاله توضیح می دهیم که در انتخاب بالش مناسب چه چیزی مهم است. همچنین انواع بالش برای نیازها و نیازهای مختلف را به شما معرفی می کنیم. علاوه بر این، نکاتی را در مورد نحوه مراقبت بهینه از بالش ارائه می دهیم تا خواب خوب و آرام را برای مدت طولانی تضمین کند. به عنوان بخشی از نکات بالش، ما به طور خلاصه نشان می دهیم که کدام بالش بهترین راه حل برای کدام مشکل در کدام وضعیت خواب است.

بالش مناسب برای هر موقعیت خواب

اگر بالش با وضعیت خواب ترجیحی مناسب نباشد، ستون فقرات حمایت لازم را ندارد یا ستون فقرات به درستی یا به اندازه کافی حمایت نمی شود. در نتیجه، کیفیت خواب کاهش می‌یابد، به درستی بهبود نمی‌یابید و ممکن است مجبور شوید با تنش دردناک عضلانی دست و پنجه نرم کنید. بالش مناسب تضمین می کند که در هنگام دراز کشیدن گردن نمی تواند خم شود. به طور کلاسیک، کوسن ها در قالب 80 × 80 سانتی متر در گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می گرفتند. با این حال، این بالش ها اغلب با تشک های چند منطقه ای که امروزه استفاده می شود، مطابقت ندارند. با چنین تشکی، فقط سر و گردن – و نه شانه ها – باید روی بالش قرار گیرند. بنابراین معمولاً یک کوسن با ابعاد 40×80 سانتی متر، 60×80 سانتی متر یا 40×40 سانتی متر بهترین راه حل است.

2


بالش مناسب برای خواب های پهلو


معمولاً به افرادی که ترجیح می دهند به پهلو بخوابند توصیه می شود از بالش کمی ضخیم تر استفاده کنند. اینکه بالش واقعا چقدر باید بلند باشد بستگی به شکل شانه های فرد دارد. – اگر شانه‌های باریکی دارید، هنگام خوابیدن به پهلو، یک بالش نازک‌تر کافی است، در حالی که یک تخت خواب پهلو با شانه‌های بسیار پهن به یک بالش نسبتاً ضخیم نیاز دارد تا ستون فقرات به درستی قرار گیرد (یک خط مستقیم از گردن تا لگن). بالش‌های گردن برای خواب‌های پهلو نیز مناسب هستند، جایی که شانه‌ها می‌توانند آزادانه روی تشک قرار گیرند و ستون فقرات گردنی بیش از حد کشیده نشود.


بالش مناسب برای افراد پشت خواب

برخلاف خواب های پهلو، پشت خواب ها باید از بالش نازک تری استفاده کنند. – سر می تواند به صورت افقی روی پشت روی یک بالش نازک قرار گیرد بدون اینکه گردن بیش از حد کشیده شود. راه حل دیگر برای افرادی که عمدتا به پشت می خوابند، بالش های پشتیبان گردن هستند که با لبه های برآمده خود از گردن پشتیبانی خوبی می کنند. هنگام انتخاب، باید مطمئن شوید که بالش نگهدارنده گردن خیلی بالا نباشد، زیرا این امر منجر به افزایش نامطلوب با عواقب دردناک می شود. برای اینکه بفهمید نیاز به حمایت فردی چقدر است، بدون اینکه سر خود را تکیه دهید، تیغه های شانه خود را روی دیوار قرار دهید. سپس فاصله بین سر و دیوار را اندازه گیری می کنید. به عنوان مثال، در مقدار 2.5 سانتی متر، نیاز به پشتیبانی نسبتاً کم است، در حالی که به عنوان مثال. ب- فاصله 7 سانتی متری بین سر و دیوار نیاز بسیار زیادی به پشتیبانی دارد.


بالش مناسب برای شکم خوابان

اگر معمولاً روی شکم می‌خوابید، می‌توانید به طور کامل بدون بالش این کار را انجام دهید. در غیر این صورت، افرادی که معده می‌خوابند باید یک بالش بسیار نازک و نرم برای محافظت از ستون فقرات گردنی حساس انتخاب کنند. در حالت ایده آل، بالش برای شکم خواب کمتر از 5 سانتی متر است. بالش های به اصطلاح پروانه ای نیز برای افراد معده خواب توصیه می شود. این بالش های مخصوص کمر و گردن را تسکین می دهند و همچنین تنفس را آسان می کنند.


چند بار باید بالش را عوض کنید؟

اساساً باید هر سه تا چهار سال یکبار بالش خود را با یک بالش جدید تعویض کنید. با این حال، اگر از قبل متوجه شده اید که بالش از فرم خارج شده است، پرها یا پرها له شده یا پر شده اند، زمان تعویض بالش فرا رسیده است. چنین بالش شکسته ای دیگر پشتیبانی مطلوبی را ارائه نمی دهد و معمولاً منجر به تنش ناخوشایند و خواب کمتر آرام می شود.

4 1


نحوه مراقبت صحیح از بالش

 بالش هایی که پر یا پر شده اند باید یک بار در روز پف کرده و هوادهی شوند. هنگام هوادهی باید مراقب باشید که بالش در معرض نور خورشید قرار نگیرد، زیرا پرها در برابر نور خورشید شکننده می شوند. بالش را باید هر ربع یک بار با استفاده از شوینده مخصوص پر و پر و یا شوینده پشمی شست. دمای شستشو نباید بیش از 40 درجه سانتیگراد باشد. پس از شستشو، توصیه می شود بالش های پر یا پر را در خشک کن قرار دهید. توصیه می شود چند توپ تنیس را در درام قرار دهید تا در هنگام خشک کردن ماشین، پرکننده کوسن شل و “کرکی” باقی بماند. بالش های پر از الیاف یا مهره نیز باید یک بار در روز هوا داده شوند. چنین بالش‌هایی را معمولاً می‌توان بیشتر و بدون هیچ مشکلی شست – بسیاری از محصولات نیز در دمای 60 درجه سانتیگراد. چنین بالش هایی را نباید در خشک کن گذاشت بلکه باید بگذارید تا در هوا خشک شوند.

5 از 5
سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *