انتخاب روکش مناسب تشک

3

بازار لوازم خواب به طور مرتب با اقلام جدید به روز می شود. یکی از اختراعات کاملا کاربردی نسل جدید روکش تشک است. قبل از اینکه به این سوال بپردازیم که چگونه روکش تشک را انتخاب کنیم، به طور خلاصه در مورد هدف محصول توضیح دهیم. در واقع، این یک پوشش اضافی است که یک محصول گران قیمت را از گرد و غبار، رطوبت، لکه ها و آسیب های مکانیکی محافظت می کند. همچنین می تواند سفتی سطح خواب را گرم، صاف یا تنظیم کند. وسیله ای کاربردی و قابل جابجایی که نیازی به تمیز کردن شیمیایی تشک ارتوپدی ندارد. تعداد توابع انجام شده به مدل انتخاب شده بستگی دارد.

نحوه انتخاب روکش تشک

حداقل یکی از روکش های تشک موجود برای فروش برای کسانی که تشک ارتوپدی خریداری کرده اند و می خواهند عمر مفید آن را افزایش دهند، ضروری است. همچنین زمانی که نیاز به بهبود خواص سطح خواب وجود دارد، مرتبط است. اینکه کدام مدل برای شما مناسب است، نیازهای فردی را تعیین می کند.

روکش های نازک تشک

هدف از ایجاد روکش های نازک تشک محافظت از تشک در برابر اثرات منفی است.

تشک های محافظ کلاسیک

حداقل همه باید این نوع روکش تشک را داشته باشند. نام دوم “بکر” است. ساده ترین مدل. به عنوان یک قاعده، تک لایه است (اما از پارچه ضخیم و بادوام ساخته شده است)، از گرد و غبار و اصطکاک محافظت می شود. از نظر خارجی، مانند یک ورق معمولی است که با نوارهای الاستیک گوشه ای پهن یا دیوارهای جانبی ثابت شده است (و یک نوار الاستیک که در اطراف محیط کشیده شده است).

تشک های ضد آب

بهترین گزینه برای خانواده های دارای فرزند، افراد مسن یا بستگان بستری است. در اصل، آنها می توانند جایگزینی برای کلاسیک ها باشند، زیرا هیچ کس از شگفتی ها محافظت نمی شود. مثلاً حتی اگر در خانواده غذا خوردن در رختخواب مرسوم نباشد، سرماخوردگی، فشار، سردرد می تواند «همه را بخواباند» و چنین نیازی ایجاد می شود. با روکش تشک ضد آب، تشک به طور قابل اعتمادی از لکه های خون، قهوه، سوپ و هرگونه مایعات ریخته شده محافظت می شود

3 3 2

تشک های آنتی باکتریال

مواد مورد استفاده در تولید روکش های تشک بهداشتی علاوه بر این با محلول های ضد باکتری خاص و ضد حساسیت اشباع شده با عناصر کمیاب آغشته می شوند. این باعث افزایش خواص ضد میکروبی پارچه می شود، تشک محیط نامساعدی را برای فعالیت حیاتی کنه ها و باکتری هایی که باعث آلرژی می شوند را می پوشاند.

تشک های ضخیم

در غیر این صورت به عنوان تاپر شناخته می شود. از نظر ظاهری شبیه تشک های نازک هستند، زیرا علاوه بر پوست پوششی، پرکننده داخلی نیز دارند. آنها نه برای محافظت از تشک ها از آسیب، رطوبت و گرد و غبار، بلکه به عنوان یک سطح اصلاح کننده  برای تغییر نیازهای بدن، تشک اشتباه انتخاب شده، برای اصلاح “تسکین” (انقباضات، دکمه ها) مبل ایجاد شده اند.

ماده پرکننده مسئول سختی لایه بالایی است. فوم پلی اورتان، لاتکس، هولوفایبر، فوم حافظه به نرم شدن سطح سخت و صاف کردن برجستگی های کوچک کمک می کند. کویر، سیزال، لاتکس، فوم پلی اورتان و فوم حافظه با چگالی بالا سطح را سفت تر می کند و می تواند بی نظمی های “متوسط” را صاف کند.


روکش تشک پشمی

 لحاف‌های ثابتی هستند که از گوسفند، شتر، لاما یا پوست گوسفند چاپ شده پر شده با پشم ساخته شده‌اند، اگرچه ضخامت بیشتری دارند (در مقایسه با روکش‌های نازک تشک)، اما در دسته روکش‌ها قرار نمی‌گیرند. سطح را نرم می کند. علاوه بر این، آنها یک اثر گرم کننده دارند که به ویژه در فصل سرد و برای افراد مبتلا به بیماری های مفصلی، پوکی استخوان و رادیکولیت بسیار مهم است.

4 4


انتخاب روکش تشک با توجه به مواد

موادی که در تولید به کار می روند، امکان روکش های نازک و ضخیم تشک را تعیین می کنند. پاسخ به این سوال که چگونه روکش تشک را با توجه به نوع متریال انتخاب کنیم نیز با توجه به نیازهای فردی مشخص می شود.

یک لایه، به نوبه خود، می تواند از پارچه های طبیعی، مصنوعی و مخلوط ایجاد شود (همه کاملا متراکم و ضخیم خواهند بود).

به طور طبیعی سازگار با محیط زیست و رطوبت گیر است. با این حال، دوام کمتری دارند و هنگام شستن کمی جمع می شوند. اینها انواع پنبه، الیاف بامبو، ابریشم، پرکال، تری هستند.

نمونه های مصنوعی مقرون به صرفه تر، استفاده آسان، مقاوم در برابر سایش هستند و تغییر شکل نمی دهند. معایب: به اندازه مواد طبیعی رطوبت گیر و قابل تنفس نیست. این همان پلی استر معروف، پلی استر است.

مخلوط – مناسب ترین گزینه همه کاره است. این ژاکارد، پلی پنبه، میکروفیبر است.

تشک رویال

5 از 5
سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *