چگونه در مسافرت بد خواب نشویم و خواب راحتی داشته باشیم؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که سفری را به قصد تفریح و یا کار آغاز کرده باشید و بد خوابی و بی خوابی در مکان جدید شما را کلافه و آرامش را از شما گرفته باشد. در ادامه به علت‌ های آن و راهکارهایی برای رفع آن می‌پردازیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

11

دلیل بی خوابی و بدخوابی در سفر چیست؟

تحقیقات پژوهشگران نشان میدهد اصلی‌ترین دلیل این اتفاق این است که نیمکره سمت چپ مغز فضایی که انسان با آن آشنا نیست را شناسایی می‌کند و نمی‌گذارد خواب عمیقی داشته باشد. همچنین بعد از آزمایش های متعدد متوجه شدن مغز بعد از حدود یک هفته با محیط جدید آشنا می شود.

از دیگر دلایلی که می تواند باعث شود خواب شما در سفر کمتر شود سفر شما با وسایل نقلیه زمینی مانند ماشین، اتوبوس، قطار و…است. ممکن است در هنگام حرکت ذهن شما آرام نگیرد و نگذارد خواب راحتی را در راه داشته باشید یا بدن شما به حرکت های قطار اتوبوس عادت نداشته باشد.

اگر سفر شما کاری است ممکن است علت این بی خوابی مشغله فکری و خستگی مفرط باشد. اما به دلیل اینکه بدن شما در سفر به استراحت نیاز دارد و این کمبود خواب ممکن است باعث شود تمرکز کافی روی کارهای خود نداشته باشید و یا از سفر تفریحی خود لذت نبرید، راهکارهایی را در ادامه با هم مرور می‌کنیم تا خواب راحت تری داشته باشید و از شر بی خوابی راحت شوید.

00

از شب قبل از وسایل خود را آماده کنید

سعی کنید روز قبل از سفر کارهای خود را انجام دهید و بدون استرس و مشغله ذهنی به رختخواب بروید و خوب استراحت کنید و با خستگی سفر خود را آغاز نکنید. یکی از راه های خواب راحت در خانه استفاده از تشک رویال است.

تغذیه مناسب داشته باشید

تا حد امکان در طول روز استفاده از نوشیدنی های کافئین دار را به حداقل برسانید و یا حذف کنید.

وعده شام را حذف نکنید. البته بین شام و ساعت خواب حداقل یک ساعت فاصله بیندازید.

از خوردن غذاهای سنگین و دیر هضم برای شام پرهیز کنید و غذاهای سبک انتخاب کنید.

44

لباس و وسایل مناسب برای خواب داشته باشید

سعی کنید برای خواب لباس های سبک و راحت انتخاب کنید و لباس تنگ نپوشید. تا حد امکان یک چشم بند برای خود تهیه کنید و هنگام خواب از آن استفاده کنید. مخصوصا برای خوابیدن در قطار و اتوبوس.

خرید بالش مناسب

 اگر برای انتخاب بالش بسیار حساس هستید یک بالش سبک و کوچک برای خود بردارید و اگر با اتوبوس سفر می‌کنید بالشت گردن برای خواب نشسته خود تهیه کنید.

تنظیم نور و دمای محیط 

اکثر انسان ها در تاریکی خواب بهتر و عمیق تری را تجربه می‌کنند. به همین دلیل سعی کنید نور محیط را تا حد امکان کم کنید تا مغز شما آماده خواب شود. همچنین دما را با وسایل گرمایشی و سرمایشی جوری تنظیم کنیم که هنگام خواب گرما و سرما اذیتتان نکند. اگر دسترسی به تنظیمات آنها ندارید لباس مناسب با دما بپوشید.

مکان مناسب و آرام را برای اسکان انتخاب کنید

اگر انتخاب محل اسکان با شماست حتما درباره آن تحقیق کنید. مکانی را انتخاب کنید که از امنیت و آرامش برخوردار باشد و سر و صدای اضافی نداشته باشد، تا خیالتان راحت باشد. همچنین اگر قصد سفر با تور را دارید، درباره محل اسکان سوال کنید و بی اهمیت از کنار آن نگذرید.

در آخر اگر بی خوابی سفر شما را خیلی اذیت می کند با مشورت پزشک قرص خواب آور همراه خود داشته باشید ولی سر خود از آن استفاده نکنید. همچنین خواندن کتاب و گوش کردن به پادکست را برای آرامش خود فراموش کنید و تلاش خود را بکنید سفر خوبی را پشت سر بگذارید و به شما خوش بگذرد.

تشک رویال

2.4 از 5
سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *