خرید ملحفه برای نوزادان

3 2


اساساً ما 3 اندازه ملحفه در ایران داریم: روتختی کودک 80*80 سانتی متر (برای کالسکه، کالسکه) تخت کودک 100 *135 سانتی متر (برای تخت کودک نوپا) روتختی کودک  135200   سانتی متر (برای تخت کودک بزرگتر، تخت نوجوان، تخت دو طبقه و تخت زیر شیروانی) در واقع بسیار ساده است، زیرا اندازه ملحفه همیشه با طول تخت مطابقت دارد.


آیا نوزاد به رختخواب نیاز دارد؟

اگر یک ملحفه زیبا، ملحفه نوزاد و احتمالاً یک بالش در تخت یا سینه وجود دارد، قلب (تزیینی) ما پر است. از این گذشته، خرید برای معجزه کوچک و راه اندازی خانه جدید خود به روشی ایمن و محافظتی بسیار سرگرم کننده است. اما: کودک شما نیازی به رختخواب ندارد. علاوه بر این، حتی برای نوزادان خطرناک است. هنگامی که کودک خود را می خوابانید، باید پتو، بالش، رختخواب، حیوانات عروسکی و غیره را به طور کامل از روی تخت منع کنید. در عوض، باید نوزاد خود را قنداق کنید یا از کیسه خواب استفاده کنید. در کیسه خواب، کودک شما نمی تواند در جایی که نمی تواند نفس بکشد، در هم پیچیده شود یا زیر روکش بلغزد.

1 1


آیا تخت خواب نوزاد گاهی منطقی است؟

به عنوان مثال، اگر نمی‌خواهید از پاپوش در کالسکه استفاده کنید، می‌توانید از ملافه‌های کودک با ابعاد 80×80 سانتی‌متر وقتی بیرون هستید استفاده کنید. این اندازه به عنوان تختخواب گهواره ای نیز شناخته می شود زیرا در گهواره یا تختخواب نیز قرار می گیرد. می توانید روتختی تکی یا ملحفه کامل با روبالشی همسان در ابعاد 30 در 40 سانتی متر خریداری کنید. اما از آنجایی که نوزادان نیازی به بالش ندارند و به هر حال باید صاف بخوابند، پوشش 80×80 سانتی متری کاملاً کافی است. بهتر است یک پارچه پنیر تا شده زیر سر بگذارید. اگر کودکتان عرق کرد یا تف کرد، می توانید این را خیلی سریع تغییر دهید. روتختی کودک در ابعاد 80*80 سانتی متر برای سینی و کالسکه ورودی های کاملا مناسب برای این اندازه در بازار وجود دارد. حتی با یک بالش بزرگسال که احتمالاً در خانه دارید، راحت تر است. به سادگی پوشش گهواره را روی بالش 80 *80 سانتی متری قرار دهید و کارتان تمام است. برای مثال، بالش پایین در کالسکه در زمستان بسیار کاربردی است. بنابراین می توانید مطمئن باشید که کودک شما گرم نگه داشته می شود.


روتختی کودک 100*135 سانتی متر برای تخت نوزاد از نوزاد تا کودک نوپا:

 با افزایش سن، کیسه خواب اضافی می شود. کودک شما تصمیم می گیرد دقیقا چه زمانی! برخی از کودکان در سن 2.5 سالگی هنوز کیسه خواب خود را دوست دارند. دیگران در یک سالگی آن را دوست نداشتند یا واقعاً با آن کنار نمی آمدند. اگر کودک شما ناگهان با بی قراری بیشتری می خوابد و در شب احساس راحتی نمی کند، می توانید ملحفه را امتحان کنید. 100×135 / 40×60 سانتی متر اندازه تخت خواب کلاسیک کودکان است. برای کودکان نوپا و کودکان تا حدود 5-6 سال استفاده می شود. در این سن، کوچولوها معمولاً تخت‌هایی به ابعاد 70 در 140 سانتی‌متر دارند، اما گاهی اوقات به دلیل کمبود جا، 60 در 120 سانتی‌متر تخت دارند.

2 1


روتختی 135*200 سانتی متر برای تخت کودک و نوجوان

 حداکثر تا سن مدرسه، کودک شما باید ملحفه ای به ابعاد 135 در 200 سانتی متر داشته باشد. دارای روبالشی 80*80 سانتی متری اتفاقاً این سایز ملحفه برای نوجوانان و بزرگسالان نیز مناسب است. اگر کودک پیش دبستانی شما بیش از تخت کودک نوپای خود رشد می کند، باید فوراً روی یک تخت 90 در 200 سانتی متر سرمایه گذاری کنید. طول تخت با طول روتختی یا روتختی مطابقت دارد.


بالش صاف برای خوابی آرام

 هر چه بالش صاف تر باشد، فشار کمتری به عضلات گردن وارد می شود! این برای کودکان و بزرگسالان صدق می کند. اگر بالش خیلی بلند باشد، هنگام دراز کشیدن کمانش می کنیم و ستون فقرات در تمام شب به جای تسکین سنگینی می کند. اگر به پهلو دراز بکشیم، قسمت پایینی که روی بالش قرار دارد بیش از حد کشیده می شود. در عوض، ماهیچه های سمت بالا کوتاه می شوند. بالش های برآمده 80×80 سانتی متری به اندازه برچسب های خش دار یقه در ژاکت مورد علاقه شما غیر ضروری هستند. مگر اینکه دوست داشته باشید در رختخواب مطالعه کنید و از بالش غول پیکر خود به عنوان پشتیبان استفاده کنید تنها در این صورت چنین بالش های بزرگی حق وجود دارند.

5 از 5
سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *