بهترین حالت نشستن برای ستون فقرات

666

چه در مدرسه، دانشگاه و یا در اداره – بسیاری از مردم تمام روز می نشینند. و این برای کمر شما چیزی جز سلامتی است. با این حال، با رعایت نکات زیر می توان از کمردرد جلوگیری کرد.

وضعیت نشستن عمودی بهترین حالت اولیه برای نشستن در نظر گرفته می شود. به این ترتیب نیروهای وارد بر ماهیچه ها (گشتاور) ناشی از گرانش تا حد امکان کوچک نگه داشته می شوند. ستون فقرات شکل طبیعی دوتایی S خود را حفظ می کند و به طور مساوی بارگذاری می شود و عضلات پشت تحت فشار و تقویت قرار می گیرند.

555

حالت ایستاده


به صورت عمودی بنشینید و لگن خود را به سمت جلو متمایل کنید و ران های خود را کمی متمایل کنید ران ها زاویه باز 45-60 درجه را تشکیل می دهند کمربند شانه بدون کشش عضلانی روی قفسه سینه قرار می گیرد جناغ خود را به سمت جلو و بالا ببرید پشت سر خود را به سمت بالا و عقب بکشید تا ستون فقرات گردنی شما کشیده شود به تغییرات مکرر وضعیت بدن توجه کنید اما اگر برای مدت طولانی در آن بی حرکت بمانید، حتی مطلوب ترین موقعیت اولیه نیز به یک بار یک طرفه تبدیل می شود. بنابراین توجه به تغییرات مکرر وضعیت در هنگام نشستن طولانی تر از وضعیت نشستن “درست” اهمیت دارد. پس از مدتی صاف نشستن، “خمیدن” روی صندلی، دیسک های بین مهره ای را تسکین می دهد، به روشی مشابه با در نظر گرفتن وضعیت نشستن عمودی پس از مدتی نشستن در حالت آرام.

222

نمونه هایی از موقعیت های مناسب برای نشستن

وضعیت ایستاده

حالت آرامش با آرنج های تکیه گاه روی ران ها

حالت نشسته خمیده (عقب)، با پشتی «دنبال کردن» پشتیبانی می شود

حالت نشسته در جلو با بازوها روی میز

صندلی سواری با حمایت از آرنج ها در پشت صندلی

وزن خود را گاهی به سمت چپ، گاهی به سمت راست باسن تغییر دهید، کشش دهید و لول کنید. هر تغییر وضعیت، هر حرکت در هنگام نشستن، متابولیسم دیسک های بین مهره ای را بهبود می بخشد و از علائم ساییدگی و پارگی جلوگیری می کند. بنابراین، استراحت، کشش و بلند شدن مکرر در این بین نیز بخشی از نشستن سالم است.

هر از گاهی برخیزید، دست‌ها و پاهای خود را تکان دهید و در هنگام حرکت استراحت‌های کوچکی داشته باشید.

333

وقفه های کوچک در حرکت

در طول کار، از هر فرصتی برای استراحت دادن به بدن خود از نشستن و حرکت استفاده کنید.

برای برقراری تماس بایستید، از میز ایستاده استفاده کنید، جلسات را در حالت ایستاده برگزار کنید.

دستان خود را پشت سر خود ضربدری کنید و ستون فقرات قفسه سینه خود را صاف کنید، پاهای خود را صاف کنید و ده ثانیه بخوابید.

روز اداری خود را تا حد امکان با فعالیت بدنی سپری کنید: به عنوان مثال، به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید، به جای ایمیل، پیام های کوتاه را به صورت حضوری به همکاران برسانید، لوازم اداری را طوری ترتیب دهید که در صورت نیاز مجبور به بلند شوید.

در صورت امکان، از وقفه های کاری برای ژیمناستیک اداری استفاده کنید.

تشک رویال

5 از 5
سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *