جدید ترین درمان برای بی خوابی | برای بی خوابی چه چیزهایی بخوریم؟

4

خواب خوب برای سلامتی بسیار مهم است. اما متأسفانه حدود ۳۰ درصد مردم از بی‌خوابی یا ناتوانی مزمن در به‌خواب رفتن، در خواب ماندن یا رسیدن به خوابی ترمیمی و باکیفیت رنج می‌برند. اینجاست که دمنوش های خواب آور معمولا انتخاب پرطرفداری به‌حساب می‌آیند. قرن‌هاست که انواع این نوشیدنی‌ها در سرتاسر دنیا به‌عنوان داروی خواب طبیعی استفاده شده‌اند. تحقیقات مدرن هم استفاده از دمنوش‌های گیاهی و تأثیر آنها به‌عنوان داروی خواب را تأیید می‌کنند.

5

چایی بابونه

سال‌هاست که چای بابونه به‌عنوان دارویی طبیعی برای کاهش التهاب، کاهش اضطراب و درمان بی‌خوابی استفاده می‌شود. در حقیقت چای بابونه را آرام‌بخشی ملایم یا خواب‌آور می‌دانند.عوارض آرام‌بخش بابونه، به یک آنتی اکسیدان به‌نام آپی‌ژنین برمی‌گردد که در چای بابونه فراوان است.

3

نارگیل

 آپی‌ژنین برخی گیرنده‌های خاص مغز را تحریک می‌کند که باعث کاهش اضطراب و به‌خواب رفتن می‌شوند.غالباً تصور می شود که نوشیدنی نارگیل محرک مغز است اما باید بدانید که این نوشیدنی باعث خوابی راحت می شود . ورزشکاران بیشترین استفاده را از آب نارگیل می کنند. چون نیروبخش و تأمین کننده ی آب بدن است. آب نارگیل طبیعی در فروشگاه ها وجود دارد و شما می توانید بدون زحمت شب قبل از خواب یک فنجان یا لیوان از این نکتار خوشمزه را سر بکشید.

2

بی خوابی با کافئین!

خواب عمیق و راحت برای سلامتی بدن بسیار ضروریه. اگه شبها راحت و بدون استرس بخوابیم به عملکرد مغزمون کمک میکنیم تا بتونه استراحت کافی داشته باشه و برای انجام دادن کارهای فردا انرژی لازم رو دریافت کنه. همه ما دوست داریم که وقتی شبها سرمون رو روی بالشت میذاریم بدون مشکلی خوابمون ببره، اما به دلایل زیادی نمیتونیم به راحتی بخوابیم. یکی از اون دلایل اضافه کاری تو خوردنه که شبها انجام میدیم و باید کنترلش کنیم. کافئین میتونه اثر مخربی روی خوابتون داشته باشه. واضح ترین اثر محرک اینه که میتونه خوابیدن رو براتون سخت کنه و زمان بندی ساعت خوابتون رو به تاخیر بیندازه. کافئین همچنین میتونه مقدار خواب عمیق رو که ازش لذت میبردین کاهش بده. کافئین در بسیاری از نوشیدنیها بدون اینکه متوجه باشین وجود داره که یکی از اونها قهوه اس که حاوی کافئینه که از محرکهای عصب مرکزیه. اگه قبل از خوابیدن مقداری قهوه بخورین مانع از خوابتون بشه. کافئین میتونه تا 8 ساعت در بدنتون باقی بمونه، به همین دلیل پیشنهاد میشه که شب از خوردنش خودداری کنین.

1

تغذیه نامناسب و بی خوابی

اگر شب‌ها نمی‌توانید به آسانی خواب خوبی داشته باشید، ممکن است رژیم غذایی شما تا حدی مقصر باشد. چیزهایی هستند که به اندازه‌ی بیدار شدن بعد از یک خواب خوب شبانه و پر انرژی بودن، احساس خوبی به شخص می‌دهد.اما برای بسیاری از مردم، یک خواب شبانه‌ی آرام به سختی اتفاق می‌افتد که می‌تواند مربوط به غذاهایی باشد که در طول روز انتخاب می‌کنند.دلیلش آن است که عادات غذایی بد، نه فقط چیزی که می‌خورید، بلکه حتی زمان خوردنتان، می‌تواند بر کیفیت و مدت زمان خواب شما تاثیر زیادی داشته باشد و این مشکل گاهی اوقات می‌تواند به یک چرخه‌ی معیوب در زندگی شما تبدیل شود.هنگامیکه در شب بخوبی نمی‌خوابید، غذاهایی که روز بعد برای تقویت خودتان انتخاب می‌کنید، می‌تواند دقیقا همان غذاهایی باشد که خواب خوب شما را خراب کرده‌اند.چیزی که اتفاق می‌افتد این است: وقتی که در شب، خواب خوبی نداشته باشید، این مسئله هورمون گرسنگی طبیعی شما را بهم می‌ریزد و احساس می‌کنید که نیاز به خوردن دارید. کسانی که بخوبی نمی‌خوابند، تمایل بیشتری به مصرف میان وعده دارند، و در طول روز اغلب به شیرینی و کافئین روی می‌آورند.

تشک رویال

5 از 5
سیدسینا بزرگی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *